eng

Mal ve Hizmet Alımlarına İlişkin Bildirim Formu nedir? FORM BA ne demek?

mal ve hizmet alımlarına ilişkin bildirim formu

Kısatma: FORM BA

Bilanço esasına göre defter tutan mükelleflerin, belirli bir haddi aşan mal ve hizmet alımlarını, aylık dönemler itibarıyla, elektronik olarak bildirdikleri formlardır. 523 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile Vergi Usul Kanunu kapsamında elektronik belge olarak düzenlenen belgeler, 2021 yılının Temmuz ayına ilişkin dönemden itibaren Form Ba ve Form Bs bildirimlerine dâhil edilmemektedir.

Bildirim verme yükümlülüğü bulunan ancak tüm alış ve/veya satışları belirtilen haddin altında kalan veya elektronik belge olarak düzenlenen belgelerden oluşan mükelleflerin, Ocak/2023 ve sonraki aylık dönemlere ilişkin olarak Form Ba ve/veya Form Bs bildirimlerini vermelerine gerek bulunmamaktadır.

GİB Vergi Terimleri Sözlüğü