eng

Ralli Terimleri Sözlüğü

A B C Ç D E F G H I İ J K L M N O Ö P R S Ş T U Ü V Y Z
1. Sayfa
0 Numara :
Yarışmacılar start almadan önce etabı geçen ve seyircileri uyaran ...
Aerodinamik Parça :
Ralli otomobillerini yüksek süratlerde yolda tutmaya yardımcı ola ...
Aktif Diferansiyel :
Dört çeker ralli otomobillerinde kullanılan ve en iyi yol tutuşu ...
Amortisör :
Ralli otomobili süspansiyonunun temel parçalarından biridir. Her ...
Amortisör Ayarı :
Ralli otomobilinin amortisörleri ayarlanabilir elemanlardır. Böyl ...
Anti Lag Sistemi :
Turbo gecikmesinin önlenmesini sağlayan sistemdir.
Co-Pilot :
Yaklaşan yol koşulları hakkında pilota sözlü bilgi veren, yol tar ...
Deneme Sürüşü :
Ralli başlamadan önce rallinin genel karakteriyle benzer özellikt ...
Etap :
Pilot ve co-pilotun mümkün olan en kısa sürede geçmeye çalıştıkla ...
Etap Zamanı :
Bir özel etabın startından bitiş noktasına kadar kaydedilen zaman ...
Flying Finish :
Bir özel etabın bittiğini, zaman alımının durduğu noktayı ifade e ...
gün :
Dünya Ralli Şampiyonası organizasyonlarında bir gün içinde koşula ...
HANS Aygıtı :
Baş ve Boyun Desteği’nin kısaltılmış halidir. Boynun arkasından o ...
Hedef Süre :
Organizatör tarafından bir ralli otomobiline normal etabı tamamla ...
Interkom :
Araç içindeki motor gürültüsünden etkilenmeden pilot ve co-pilotu ...
İşletme Şaftı :
Motordan ön ya da arka diferansiyele gelen gücü tekerleklere akta ...
kalkış kontrol sistemi :
Sürücüye durarak start esnasında mümkün olan en iyi startı alması ...
Kapalı Park :
Belirli kurallara tabi olan ve tüm yarışan otomobillerin akşam tu ...
Karter Muhafazası :
Motor altında yer alan ve yağ karteri ile vites kutusunu darbeler ...
keşif :
Her ralliden önce yarışmacılar etapları tanımak için iki gün antr ...
Keşif Otomobili :
Pilot ve co-pilotun ralliden önce güzergâhı tanımak ve yol notu h ...
Kısıtlayıcı :
FIA kurallarının ralli motorları için gerektirdiği şekilde motor ...
Normal Etap :
Özel etaplar, servis alanı ve kapalı park arasında yer alan trafi ...
Öncü Araç :
Yarışmacılardan önce etapları geçerek hava ve yol şartları gibi b ...
Özel Seyirci Etabı :
Ralli pilotlarının birbirlerine karşı yarıştığı, genelde şehir iç ...
Podyum Rampası :
Rallinin resmi start ve bitişlerinde, start alan ve yarışı tamaml ...
Raya Oturmak :
Sürücünün iyi bir viraj dönüş hızı için otomobili ile viraj içind ...
Roll Cage :
Bir darbe ya da takla atma durumunda pilot ve co-pilotu korumak i ...
Servis Alanı :
Zaman limitlerine bağlı kalınarak otomobillerin bakımlarının ve t ...
Sıralama :
Sürücülerin geçmiş rallilerdeki başarıları göz önünde tutularak h ...
Sıralı Vites Kutusu :
Vites artırırken ya da düşürürken viteslerin sırayla (1-2-3-4-5-6 ...
Start Listesi :
Yarışmacıların hangi sıra ile start alacağını belirten listedir. ...
Stop Noktası :
Yarışmacının özel etap sonrasında durup etap derecesini karnesine ...
Sürücü Güvenliği :
Ralli otomobillerinde hava yastığı yoktur. Bunun yerine sürücü ve ...
Teknik Kontrol :
Yarıştan önce, yarış esnasında ve yarıştan sonra ralli otomobille ...
Toprak Zemin Ayarı :
Gevşek zeminli etaplarda ralli otomobiline maksimum performansı s ...
Turboşarjör :
Motorun daha fazla güç üretmesi için yakıt/hava karışımının basın ...
Uluslararası Otomobil Federasyonu :
Cenevre’de bulunan ve Dünya Ralli Şampiyonası ve diğer motor spor ...
Yarış Kıyafeti :
Ralli sporcuları ateşe dayanıklı 3 kat tabaka içeren yarış kıyafe ...
Yol Notu :
Co-pilot tarafından yaklaşan yol şartlarını pilota aktarmak için ...
Yol Tarifi :
Ralli organizatörü tarafından hazırlanan ve tüm yarışmacılara dağ ...
Zaman Aşımı Limiti :
Yarışmacı zaman kontrol noktasına veya servis alanına 15 dakikada ...
Zaman Cezası :
Etap startı, servis girişi ve servis çıkışı fark etmez, zaman kon ...
Zaman Karnesi :
Co-pilot tarafından muhafaza edilen ve tüm ralli boyunca etap zam ...
Zaman Kontrol Noktası :
Otomobillerin durup ralli görevlilerine noktaya resmi varış saatl ...