Sunulması da dâhil olmak üzere herhangi bir şekilde yöneltildiği veya ulaştığı kişileri yanıltan veya yanıltması muhtemel olan ve bu yanıltıcı niteliği dolayısıyla onların ekonomik davranışlarını etkileme ihtimali bulunan veya bu nitelikleri dolayısıyla bir rakibe zarar veren veya zarar vermesi muhtemel olan reklamlar anlamına gelmektedir. Hile unsuru ile birlikte gerçekleştirilen aldatıcı reklam uygulamaları tüketicilerin yanı sıra rekabet koşulları içerisindeki rakip firmaları da mağdur etmektedir. Tüketicinin doğru bilgiye ulaşması halinde benimseyeceği tutumdan farklı bir izlenim ve inanca sahip olması bir reklamın aldatıcı olup olmamasında belirleyici olarak değerlendirilebilir. Gerçeğe uygun olmayan yanlış bilgiler olabileceği gibi bazı bilgileri gizleme ya da karmaşık hale getirme de aldatıcı reklam sunum şekilleri olarak değerlendirilebilir.