Çakma ürün, marka değeri yüksek, pahalı ürünlerin orjinallerinin benzerleri, taklitleri veya kopyaları olan ürünlere denir. Bu ürünlere replika ürün de denir. Çakma ürünlerin üretiminde daha ucuz ve kalitesiz malzemeler kullanıldığı ve fikri mülkiyet haklarına ödeme yapılmadığı için orijinal üründen çok daha ucuz fiyatlarla illegal olarak piyasaya sürülürler. İletişim teknolojilerindeki gelişme ile birlikte, çakma ürünlerin üretimi ve satışının dünyada çapında hızla yaygınlaştığı görülmektedir. Çakma ürünler, kanuni açıdan olduğu kadar, üretici ve tüketici etiği açısından da oldukça sorunlu bir konudur. Kanuni açıdan orijinal ürünün sahibinin fikri mülkiyet hakları ihlal edildiği için çakma ürün alım-satımı yasaktır.
Çakma ürün üreticileri, orijinal ürünün geliştirilmesi ve marka değeri oluşturulmasında katlanılan maliyetlere ortak olmamakta, ürünün taklidini yaparak haksız kazanç elde etmektedirler. Çakma ürünü satın alan tüketicilerde çakma ürün üreticilerinin iş birlikçileri durumundadırlar. Zira tüketicilerin bu ürünlere ilgi duymaması halinde çakma ürünlerin üretimi de yaygınlaşmayacaktır. Çakma ürünlerin alımı da satımı da etik açıdan oldukça sorunludur. Bkz. İş Ahlakı, Aldatıcı Uygulamalar, Sahtesini Yapma