İng. Econometrics
Ekonometri, istatistiksel yöntemleri kullanarak ekonomik trendler ve değişkenler arasındaki ilişkileri analiz etmeye ve tahmin etmeye yarar. Tüketici ve pazarlama araştırması alanında, ekonometri tüketici davranışlarını ve pazar koşullarını modellemede ve şirketlerin veri odaklı olarak daha bilinçli kararlar almasına yardımcı olur.
Ekonomik ilişkilerin ve olayların istatistiksel ve matematiksel çözümlenmesini amaçlayan ekonomi branşı. Hükümetler ekonomik politiklarını belirlemede, özel işletmeler ise fiyat, mal stoku ve üretim kararlarının alınmasında ekonometrik yöntemlerden yararlanır. Maden üretimi ve pazarlamasında da bu yöntemden yararlanılır. üretici açısından, ekonometrik çözümleme, üretim, maliyet ve arz fonksiyonlarını inceler. üretim fonksiyonu, bir firmanın girdileri veya üretim faktörleri ile çıktıları arasındaki teknik ilişkinin matematiksel bir ifadesidir.
İktisadi olaylar arasındaki ilişkileri matematiksel fonksiyonlara dönüştürerek istatistik yöntemleriyle tahmin ve değerlendirme yapan iktisat, matematik ve istatistiğin bileşiminden oluşan bilim dalı.
Ekonomik bağlantıları sayışıma dayalı eşitlikler biçiminde belirten ekonomi dalı.