İng. empathy
Geçici ve istemli bir özdeşimle kendini ötekinin yerine koyarak onun duygu, düşünüş ve davranışını anlayabilme yetisi, eş duyum
Empati, bir insanın kendisini karşısındaki kişinin yerine koyarak, onun yaşantısını içselleştirerek onun davranışlarını anlamayı gerektiren bir yaklaşımdır. Bir kişinin belli bir duruma ilişkin olarak, karşısındaki kişinin duygu ve düşüncelerini doğru olarak anlaması, onun hissettiklerini hissetmesi ve bu durumu ona iletmesi sürecidir. Günümüz çalışma hayatındaki iletişimin başarılı olmasında önemli bir duruma karşılık gelen empati kavramı, özellikle 1980’li yıllar öncesinde bir insanın karşısındakinin davranışlarını önceden tahmin etmesi şeklinde olmak üzere daha farklı anlamlarda kullanılmaktaydı. Empati, çalışanların sosyal iletişim becerilerinin gelişmesi açısından önemlidir. Bu durum çalışma hayatında gerçekleşen bireyler arası rekabetin şiddetinin seviyesini düşürmektedir. Bireyin karşısındaki kişinin duygu durumunu anlamaya çalışması ile bazı problemler büyümeden çözülebilmektedir.
Kişinin kendisini başka bir bilincin yerine koyarak söz konusu bilincin duygularını, isteklerini ve düşüncelerini, denemeksizin anlayabilmesi becerisi.
Bir başkasının, duyguları, içinde bulunduğu durum ya da davranışlarını daha iyi anlamak için kendini onun yerinde düşünmesidir.