tr en

Farklılıkların Yönetimi nedir?

Farklılıkların yönetimi, çalışanların ırk, kültür, din, yaş, cinsiyet, etnik köken, engellilik, sosyo-ekonomik özellikler, eğitim, tecrübe gibi farklılıklarından ortaya çıkan sorunları dengelemeye çalışırken aynı zamanda bu farklılıkları bir avantaj olarak görerek birey ve örgüt yararına doğru sistemler kurmak olarak tanımlanabilir. Uluslararası düzeyde yaşanan gelişmelerle birlikte kadınların, ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan göçlerle birlikte farklı kültür, yapı ve dinlerden gelen kişilerin iş yaşamına dâhil olması çeşitliliklerin yönetimi olarak da adlandırılan farklılıkların yönetimi kavramını öne çıkarmıştır. Örgüt içinde belli amaçlar için bir araya gelmiş farklı özelliklere sahip insanların uyumlu çalışması performans, kârlılık, verimlilik gibi örgütsel çıktılara olumlu yansıyacağı gibi aynı zamanda toplumsal bir zeminde anlayış ve hoşgörü ikliminin de güçlendirilmesine katkı sunacaktır. Bkz. İş Yerinde Çeşitlilik

İGİAD İş Ahlakı Sözlüğü İçerisinde Arama