eng

halkla ilişkiler nedir?

halkla ilişkiler

Halkla ilişkiler, düzenli bir ilişki çerçevesinde kamuoyunun zihninde örgüt hakkında olumlu bir izlenim oluşturma ve davranışlara yön verme faaliyetidir. Günümüzde mal ve hizmet alımında örgüt hakkında bilgi talep eden müşteriler için örgüt ile hedef kitle arasında bir kanal oluşturan halkla ilişkiler yönetimi önemli bir yerde durmaktadır. Örgüt ve toplum arasında çift yönlü bir haberleşme söz konusudur. Bu haberleşmede halkla ilişkiler faaliyeti bir denge sağlama çabası içerisindedir. Örgütün içinde bulunduğu çevreyi tanıması ve kendini çevreye tanıtması sürecinde iletişim tekniklerinden yararlanılmaktadır. Yönetim sürecinin bir parçası olarak halkla ilişkiler, örgütün içinde yaşadığı toplumla bütünleşmesini amaçlayan planlı bir çabadır. Bu çabada amaçlananlar arasında belirlenen hedef kitle üzerinde güven ve destek oluşturma çabası vardır. Halkla ilişkiler faaliyetinden beklenen bazı özellikler söz konusudur. Bunlar; planlı bir çabanın ürünü olması, hedef kitlesinin olması, hedef kitleyle bir iletişimin olması ve kitlenin taleplerine açık olunmasıdır. Halkla ilişkiler bir iletişim kanalı oluştururken veya mevcut bir kanal üzerinden faaliyet gösterirken öncü çalışmalar içerisinde de bulunmaktadır. Hedef kitlenin eğilimleri, yeni trendler, olası kriz durumları gibi süreçler de öncesinde üzerinde çalışılması gereken konular arasında yer almaktadır. Örgütün amaçları doğrultusunda halkla ilişkiler kapsamında toplanan bilgiler yöneticilerin karar alma süreçlerine sunulmaktadır. Halkla ilişkilerde hedef kitleyi sadece müşteri olarak sınırlamak doğru olmaz. Bunun içerisinde çalışanlar, paydaşlar gibi örgütün iç ve dış çevresi de yer almaktadır.

İGİAD İş Ahlakı Sözlüğü

halkla ilişkiler

Bir şirketin, var olan ve olası müşterileriyle ilişkilerini geliştirmeye ve şirket hakkında olumlu izlenimler oluşturmaya yönelik gerçekleştirilen etkinliklerin tümü.