tr en

İptal Oranı nedir? Cancellation Rate ne demek?

İng. Cancellation Rate

Genellikle, geceleme yerine, herhangi bir nedenle gerçekleşmeyen gecelemenin, gerçekleşen gecelemelere bölünmesiyle hesaplanır ve yüzde ile gösterilir. İptal oranı, önemli bir göstergedir ve otelcileri bu oranlarını mümkün olduğunca düşük tutmaya meyilli olmaları gerekir. Günümüzün önemli performans başarı ölçütlerinden “Müşteri Tutma Oranı(Customer Retention Ratio)” iptal oranı ile ilgilidir. Müşteri Tutma Oranı; belirlenen bir zaman dilimi için, ilgili zaman diliminde toplam müşteri sayısında , aynı zaman dilimindeki yeni müşterileri sayısının toplamından çıkartılıp, çıkan sonucun başlangıçtaki müşteri sayısına bölünmesi ile bulunur. Bulunan sayı 100 kat sayısı ile çarpılır.

Müşteri Tutma Oranı:
((SM-YM)/BM) x 100 = Müşteri Tutma Oranı
(Son Müşteriler: SM – Yeni Müşteriler: YM – Başlangıçta Müşteriler: BM)

Otel Terimleri Sözlüğü İçerisinde Arama