İş ahlakı, örgüt içi ve örgüt dışı ilişkilerde toplumsal geçerliliğe sahip ahlaki norm ve değerler çerçevesinde hareket edilmesi ve bu davranış şeklinin uygulamaya geçirilmesidir. İş ahlakı, genel ahlak kurallarının iş hayatında uygulanmasını içermektedir. Yazılı olarak tanımlanmayan iş ahlakı, genel ahlaktan farklı değildir. Aynı zamanda içerisinde bulunduğu toplumun sosyal, siyasal ve ekonomik değerleri ile de yakından ilişkilidir. Örgütlerin rekabet şartlarının ve örgüt içi ve dışı iletişimin iş ahlakı çerçevesinde şekillenmesi örgüte olumlu katkılar sunmaktadır. Ahlaki davranış şekli çalışanları, müşterileri ve paydaşları da içine alacak şekilde örgüt içi ve dışını kapsamaktadır. İş ahlakı doğru-yanlış davranışlar, güven, dürüstlük, adil davranma gibi kavramlarla yakın ilişki içerisindedir. İşletmelerin uzun dönem önceliklerinin kâr elde etme üzerine kurulmuş olması ahlaki olarak nitelendirilen uygulamaların ötelenmesine neden olabilmektedir. Günümüzde iletişim imkânlarının gelişmesiyle tüketiciler, rakipler ve finansal kuruluşlar gibi örgüt çevresinde yer alan unsurların işletme davranışlarından hızla haberdar olması söz konusudur. Dolayısıyla ahlaki davranışların dışında hareket eden örgütler bir maliyet ile de karşı karşıya kalabilmektedir. Bununla birlikte, iş ahlakının kârlılık üzerine olumlu etkileri de söz konusudur. İş ahlakının son dönemlerde önem kazanmasının temel nedenlerinden biri olarak kamu baskısı olarak gösterilebilir. Bu baskı örgütleri sosyal sorumluluk sahibi bir anlayışa geçmeye zorlamıştır. Ayrıca örgütler için toplum tarafından kabul edilen değerler çerçevesinde hareket etmek bir meşruiyet zemini de oluşturmaktadır. Bkz. İş Etiği