İngilizce: Business Ethics
İş dünyasında kâr amaçlı faaliyet gösteren kurum ve kişilerin; çalışanlar, hissedarlar, müşteriler, tedarikçiler, kamu kuruluşları ve tüm toplumla ilişkilerinde ve yaptıkları işlerde öncelik verdikleri değerler ve üstlendikleri sorumluluklardır.İş etiği, iş dünyasında mal ve hizmet üretiminden tüketiciye ulaşan tüm süreç boyunca neyin doğru neyin yanlış olduğu üzerine odaklanmaktadır. Başka bir ifadeyle örgütlerde faaliyetleri gerçekleştirirken güven, dürüstlük, adalet, eşitlik gibi kavramları benimseyerek ilişki ve faaliyetlerini bu gibi ilkeler doğrultusunda yürütmek olarak da tanımlanabilir. İş ahlakı, pratiğe yönelik bir alanı temsil ederken iş etiği ahlaka dair bilginin teorisini ifade eder. Bu çerçevede iş ahlakının eylem ve uygulamaları; iş etiğinin ise kural ve normları temsil ettiği söylenebilir.
İş etiğini öne çıkaran nedenlerden biri küreselleşmedir. Bilgi aktarımı ve iletişim imkânlarındaki gelişmeler örgütleri toplumsal baskının da etkisiyle etik ilkeleri benimsemeye zorlamaktadır. İş etiği, neyin doğru neyin yanlış olduğunu bilmek ve doğru davranış şeklini benimsemek olarak da ifade edilmektedir. İş etiğinde işletmelerin ekonomik amaçlarını gerçekleştirmelerinin yanında sosyal alandaki sorumlulukları üzerinde de bir denge kurma amacı söz konusudur. İş etiği işletmelerin başarısına katkı sağlayan bir unsurdur. Bununla birlikte, iş etiğinin işletmeler tarafından göz ardı edilmesi güven kaybına neden olmaktadır. İş etiği, işletmenin çalışanları, tüketicileri, tedarikçileri, rakipleri, toplum ve devletle olan genel bir ilişki ağını kapsamaktadır. İş etiği denildiğinde yalnızca bir topluluk için değil; evrensel olarak herkes için geçerli olan normlara sahip bir sistem düşünülmelidir. Yerelden ziyade daha genel geçer kabul söz konusudur. Bkz. İş Ahlakı