Organizasyonların müşteri memnuniyetini artırmak için onların ihtiyaçlarını ve ilgili standardların gereklerini karşılaması ve bu amaç doğrultusunda faaliyette bulunmasını kapsayan hizmetler “kalite yönetimi”dir. Uluslararası Standardlar Ofisi tarafından belirlenen müşteri gereksinimlerini karşılayabilecek kalite düzeyinde ürün veya hizmeti üretmek, güvencesini sağlamak ve müşteri memnuniyetine ulaşmak için tüm işletme fonksiyonlarının aynı amaç doğrultusunda bir araya getiren kalite yönetim sistemi standardı. ISO 9000 standardlar serisi bir ürün standardı olmayıp, ürünlerin nihai karakterlerini belirlememektedir. Bir başka ifadeyle, doğrudan ürün ile değil, üretim süreci ile ilgilenir. ISO 9000 standardları, işletmelerin ürünleri üretme kapasitelerini göstermek için oluşturacakları kalite sisteminin değişik kısımlarını açıklamaktadır.