Bireysel veya ticari ilişkilerde muhatabın lehine düşünme eylemidir. İçinde bulunulan durumla ilgili olarak kötü bir zanna kapılmamak, olumlu düşünmek, muhatabın faydasını gözetmek gibi davranış örneklerini ifade eder. Zıddı kötü niyettir. Bu da muhatabın zararını istemek, su-i zanla hareket etmek, olumsuz yargıya sahip olmak gibi davranış örneklerini ifade eder. İyi niyet bir erdemdir ve arzu edilen bir kişilik özelliğidir. Ekonomide iyi niyet, karşı tarafın da kazançlı çıkmasını arzu etmeyi belirtir. İşçinin iyi niyeti, işvereninin işlerinin bozulmaması için kendisine tahsis edilmiş işi en iyi şekilde yapmasıdır. İşverenin iyi niyeti, işçisinin hakkını fazlasıyla ve zamanında ödemek, onun lehine kararlar verebilmektir. İşletme sahibinin iyi niyeti, müşterisini ekonomik olarak fazla yormayacak, makul seviyelerde kâr marjı ile çalışmaktır. Müşterinin iyi niyeti ise, işletme sahibini zora sokacak taleplerde bulunmamaktır.