İngilizce: crisis management
Kriz hâli şartları süresince uygulanan, durumu normale döndürmeyi amaçlayan geçici bir yönetim biçimi. Afet yönetiminden farkı, sürekliliğinin olmaması, belirli bir zamanla sınırlı bulunması, krizi gerektiren olay ve nedenler kalktığında sona ermesidirKriz yönetimi, olası bir kriz durumunda kriz sinyallerinin alınıp değerlendirilmesi, krizi en az zararla atlatabilmek için gerekli tedbirlerin alınarak planlı ve sistematik uygulamaların yapıldığı faaliyetler bütünüdür. Kriz yönetimi canlı, aktif, dinamik bir süreçtir ve krizler yönetilebilir özellikler taşır. Önemli olan krizi doğru tanımlayabilmektir. Başarılı bir yönetim sürecinin temelinde de örgütün olumlu ve olumsuz yönlerini doğru tanımlayabilmek yatmaktadır. Kriz yönetimi örgüte ve örgütün hedef kitlesi ile ilişkilerine verilebilecek zararın en aza indirgenmesidir. Örgütlerde kriz yönetimi profesyonel olarak ve bir teoriye dayanarak gerçekleştirilmelidir. Kriz yönetimi ile birlikte süreçten en az maliyetle çıkmak mümkün olabilir. Kriz dönemlerinde en önemli sorumluluk üst düzey yöneticilerdedir. Süreçte üst yönetim, lider, karar alma mekanizmaları, iletişim önemli rol oynamaktadır. Örgütlerin çevrelerinde yaşanan ekonomik sosyal politik değişimlere duyarsız kalmamaları gerekmektedir. Dış çevrede yaşanan değişim gibi örgüt içinde yaşanan değişimlere de duyarsız kalan örgütlerin krizlerle karşı karşıya kalması muhtemeldir. Örgütlerde herhangi bir kriz gerçekleşmeden kriz yönetim planlarının olması, benzer örgütlerde yaşanan süreçlerin takibi, örgütün güçlü ve zayıf yönlerinin takibi de önemli unsurlardandır. Kriz yönetiminde, olası kriz durumlarının önceden tespit edilmesi ve bu durumda neler yapılacağına dair bir planlamanın ön hazırlığın yapılması gereklidir. Bu sebeple örgütlerin yaşanması muhtemel kriz senaryoları üzerinde çalışılarak uygun bütçelerin ayrılması, kriz yönetimine uygun sistemlerin kurulması, acil eylem planlarının var olması, alt yapıyı güçlendirme krizden en az zararla çıkılmasına katkı sağlayacaktır.