Kültür tanımlanması zor kavramlardan biridir. Ünlü kültür teorisyenlerinden Raymond Williams kültürün üç farklı kullanımını tespit etmiştir; genel anlamda estetik, entelektüel ve dinsel gelişimi betimleyen bir isim olarak kültür, bir gruba ait yaşam biçimini belirten bir kelime olarak kültür ve son olarak artistik aktivitelerin sonucu olan işleri ve eylemleri tarif eden bir kelime olarak kültür. Küreselleşmeyle birlikte özellikle Amerikan kültürünü temsil eden ürünlerin tüm dünyada yaygınlaşması ile dünyanın gitgide Amerikanlaştığı ve tek tip bir kültüre doğru evrildiği şeklinde tartışmalar yapılmıştır. Kültür kapitalizmi bu globalleşme sürecinin kültürel boyutun ifade etmektedir. Bu anlamda Amerikan veya genel anlamda Batı kültürünün serbest market ideolojisi ile diğer ülkelere ihraç edildiği öne sürülmüştür. Bu durum insanlarda kendi kültürlerine dair bir farkındalık oluşturmuştur. Fakat tek tipleşme görüşüne kimi yazarlar karşı çıkmıştır. Buna göre Amerikan kültürünün ürünleri yereldeki insanlar tarafından dönüştürülerek veya farklı anlam verilerek kullanılmaktadır. Dolayısıyla ortada tek tipleşmeye giden bir süreçten çok hibridleşme vardır. Aynı şekilde çok uluslu şirketler de girdikleri toplumların kültürel kodlarına göre ürünler yaparak pazara girişlerini ve pazar paylarını artırmaktadırlar.