Kurum kültürü, söz konusu kuruma özgü, kurum çalışanları tarafından paylaşılan ve nasıl davranılması gerektiğini şekillendiren davranışlar, tutumlar ve değerler olarak ifade edilebilir. Zamanla oluşur dolayısıyla tarihsel bir sürecin ve birikimin sonucudur. Kurum kültürü; iş ortamına kimlik kazandıran soyut bir kavramdır ve kurumun felsefesini yansıtır. Dolayısıyla ifade edilmeden anlaşılabilen ve sembolik olan kurum kültürü kurumu diğerlerinden ayırt edici, genel tarafından kabul görmüş bütünleştirici bir özelliktedir. Kurum kültürü, resmi ve yazılı olmayan kurallar bütünü olarak çalışma tarzı, kurumdaki tören ve kutlamalar, değerler, düşünce biçimleri, hiyerarşik düzen, ödül-ceza sistemi gibi birçok alanı kapsar. Bu açıkça dile getirilen ya da getirilmeyen unsurlar, söz konusu kurumdaki genel davranış şekli, kurum içi ve dışı iletişim biçimi, nasıl giyinilmesi gerektiği gibi şeyleri belirleyen bir çerçevedir. Kurum kültürü “yapıştırıcı” gibi kurumu bir arada tutan, çalışanlara aidiyet duygusu kazandıran ve bağlılığı artıran bir kavramdır. Başka bir ifadeyle de düzenli olarak tekrarlanan veya ortaya çıkan davranışsal kalıplardır. Kurum kültürü oluşurken bir takım iç ve dış çevre faktörleri etkili olmaktadır. Dini ve manevi değerler, teknoloji, sosyal ve ekonomik çevre gibi unsurlar kültür oluşumunda etkili faktörler arasında yer almaktadır. Kurum içi kültürün önemli diğer belirleyicileri de kurumun içerisinde bulunduğu sektör, ulusal ya da uluslararası ölçekte iş yapması, üretim ve hizmet alanlarıdır.