(I) Çatıdaki ağaçlar. (Yukarıtırtar *Yalvaç, Ağıl *Eğridir -Isparta Gazelyapı -Kütahya Muratdere -Bilecik)
(II) Ön dingili arabaya bağlayan ve sağa sola dönmesini sağlayan düzen (İlyaslı -Uşak Yukarıkaşıkara *Yalvaç, *Senirkent -Isparta Yenikent *Aksaray -Niğde)
(III)
1. At tırnağı kesilen araç. (*Senirkent -Isparta *Güdül -Ankara)
2. Deri kesilen araç. (*Güdül -Ankara *Aksaray -Niğde)
3. Teneke kesilen araç. (*Yalvaç -Isparta *Aksaray -Niğde)
1) Bir demiryolundan diğer demiryo-luna geçişi sağlamak için yapılan özel demiryolu geçiş düzeni.
2) Profil demir veya ağaçtan imal edilmiş inşaatta kullanılan çatı ünitesi.
3) üst üste konulmuş birkaç yassı çelikten yapılan taşıt aracı yayı.
4) Birbirlerine çapraz bağlanmış iki bıçaktan oluşan kesme aracı. Demiryolu makasları sağ-, sol-, simetrik-, sol geçiş-, sağ geçiş-, ve üçyol makası diye isimlendirilir.
Çelik konstrüktif elemanlardan oluşturulan geniş açıklıklar geçen kiriş vazifesini gören, kendi üstlerine oturan aşığın yükünü yanlamalarla gergiye ileten, gerginin asıldığı ve çekmeye çalışan taşıyıcı elemanıdır.
(Mimarlık) Çatılarda ve köprülerde, ağırlığı alt gergiye değil, karşılıklı iki ayağa ya da duvara aktaran çatma biçimi. a. bk. altgergi, çatı makası, çatı bağlaması.
Denge sanatının gösterişli bir numarası : Sanatçı at üstünde amuda kalkmış durumda giderken dengesini bozmadan büyük bir makas gibi bacaklarını açıp kapar. .
Eklem bacaklı hayvanlarda, birinci yürüme bacağının ucunda bulunan, savunma ve saldırmada kullanılan kıskaç biçimi bir yapı.
Eklembacaklı hayvanlarda, birinci yürüme bacağının ucunda bulunan, savunma ve saldırmada kullanılan makas biçimi bir yapı.