İng. Brand Awareness
Marka farkındalığı, müşterinin bir markayı ve onunla ilişkili öğeleri hatırlama ve tanıma düzeyidir. Farklı reklam araçlarıyla, bir markanın ve ilişkili ürünlerin marka bilinirliği geliştirilir. İnsanların bir markayı hatırlama kapasitesi, ticari pazarlama stratejilerinde çok önemli olan marka farkındalığı ile ölçülür. Tüketici davranışı, reklam yönetimi, marka yönetimi ve strateji oluşturma, marka farkındalığını büyük ölçüde etkiler. Tüketiciler, ürün kategorisine ve o kategoriye ait markaya aşina olmadıkça bir satın alma işlemi yapmayacaktır.
İng. Brand Awareness
Tüketicilerin belirli bir markaya ne ölçüde aşina olduklarını ifade eder. Bu, tanıma veya hatırlama testleri kullanılarak veya tüketicilerden markayı bir aşinalık ölçeğinde derecelendirmelerini isteyerek ölçülebilir.