İng. Brand Equity
Bir marka adının değerine marka değeri denir. Marka denkliği fikrine göre, bir marka adı ne kadar bilinirse o kadar fazla gelir yaratacaktır. Tanınmış bir marka adı ile daha fazla iş üretilir. Daha az bilinen marka adları tarafından daha az ticaret üretilir. Müşteriler marka kalitesi ve itibarını birbirine bağlar. Güvenilir adlar genellikle iyi bilinen marka adlarına sahiptir. Marka adı bu kavramda eşitlik görevi görür.
İng. Brand Equity
Bir markanın bir ürüne veya şirkete kattığı değer. Marka değeri, markanın tüketici algılarına dayanır ve olumlu, olumsuz veya tarafsız olabilir. Yüksek marka değeri, bir ürünü daha değerli hale getirebilir ve bir şirketin daha yüksek fiyatlar talep etmesine yardımcı olabilir. Bu, marka sadakati, marka ilişkilendirmesi ve marka bilinirliği testleri gibi çeşitli yöntemler kullanılarak ölçülebilir.
İng. Brand Value
Güçlü bir marka isminin veya sembolünün tüketicinin zihninde yarattığı olumlu izlenimlerin ürün ve tüketiciye kattığı ek değerdir.