İng. Customer Segmentation
Bazen pazar bölümlendirme olarak da adlandırılan müşteri bölümlendirme, tüketicileri çeşitli faktörlere göre gruplara ayırma ve bölme işlemidir. Müşteri segmentasyonunun amacı, müşteri tabanınızı taleplerine, ilgi alanlarına ve finansal yeteneklerine ve ayrıca şirketinize potansiyel değerlerine göre gruplara ayırma yeteneği sağlamaktır.
İng. Customer Segmentation
Bir müşteri tabanını ortak özelliklere algılara, tutumlara veya davranışlara göre belirli ve hedeflenebilir gruplara bölme süreci. Müşteri segmentasyonu, şirketlerin ürünlerini, pazarlama ve diğer iletişim etkinliklerini belirli müşteri gruplarının ihtiyaçlarını daha iyi karşılayacak şekilde uyarlamalarına yardımcı olabilir.
Bir hedef pazarın aynı müşteri beklenti ve ihtiyaçlarına göre tekrar segmentlere ayrılması ve pazarlama stratejilerinin bu alt segmentlere göre farklılaştırmasıdır.