MS 428-431 yılları arasında İstanbul Patriği olan Nestorius’un kurduğu mezhebin adıdır. İsa peygamberin doğuştan Tanrının oğlu olmadığını ancak 30 yaşında kelam indiğinden bu tarihten sonra tanrısal niteliğe sahip olduğunu dolayısıyla Meryem’in de ‘Tanrı’nın annesi’ (Theotokos) adını taşımaması gerektiğini ileri sürmüşlerdir. Sofu Hıristiyanların tepkisini çeken Nestorius, 431 yılında Efes’te toplanan 3. Genel Konsil tarafından sapkın ilan ederek aforoz edilmiştir. Nestorius’un öğrencilerinden Rabban Barsawma Nusaybin’de (Nisibin) ilk Nasturi medresesini kurmuş, İran üzerinden Asya’da misyonerlik faaliyetleri yürütülmüştür. Çin ve Moğolistan’daki ilk Hıristiyan cemaatlerini kuran Nasturi inancı bu dönemde Uygur Türkleri tarafından da kabul görmüştür. 1552 Diyarbakır metropoliti VIII Mar Yohannan, Papa’ya başvurarak Katolik mezhebine bağlanma arzularını bildirince Nasturilerin bir bölümü Katolik olmuş ve Keldani adını almıştır. Katolik mezhebini benimsemeyen Nasturiler ise 1662 yılında Diyarbakır metropoliti XIII, Mar Şimun Denha önderliğinde Hakkari’nin Konak (Koçanis) köyünde partilik kilisesini oluşturmuşlardır. 1915 sonrasında Müslüman Kürtlerin baskısı sonucu Anadolu’dan ayrılan Nasturi kiliselerine Hakkari civarında rastlamak mümkündür. Süryani dilinde ibadet eden Nasturilerin dini önderi Patrik IV. Mar Dinkha bugün ABD’nin Chicago kentinde yaşamaktadır.