İng. Hotel Market Intelligence
Pazar istihbaratı sadece başka otellerin ne yaptığı, pazarda neler olup bittiği ile ilgili bilgi toplama işleminden çok daha fazlasıdır. Toplanan verilerin dikkatle birleştirilip analiz edilmesi gerekir. Sonraki süreç analizlerden elde edilen bilgilerin otelin ilgili ekiplerine paylaşılması ile devam eder. Bu geniş analizin tüm strateji ekibinin anlayabileceği şekilde sunulması önemlidir, çünkü bu analiz neyi daha iyi şekilde yapılabileceğini, pazarda hangi fırsatlar ve tehditler olduğunu, hangi fırsatlar için harekete geçip, tehditleri savuşturmak adına nasıl önlemler alınması gerektiğini , talebin nasıl şekillendiğini gösterir. Özellikle pazar istihbaratı raporları, rekabetçi marketlerde yer alan oteller için son derece kritik bir rol oynamaktadır. Çünkü, otel ekibi pazardaki eğitilimleri net olarak anlayarak, bu bilgi ile otelciler ve yöneticiler hızla ve güvenle karar verebiliriler.