İng. Advertisement
Gıda maddelerinin ambalajlanması, etiketlenmesi ve satış noktalarında kullanılan malzeme de dahil olmak üzere hizmet ve ürünün satışını artırmak amacıyla ve belli bir bedel karşılığında hangi vasıtayla olursa olsun yapılan tanıtma şekilleri.
Bir hizmet veya ürün hakkında müşterilerle iletişime geçme aracıdır. Reklam pazarlamanın bir yönüdür ve genellikle satışları iyileştirmek için tasarlanmış, iletilen mesajların ücretli formudur. Reklamlar kısa süreli veya devamlı olabilir ancak genellikle finansal bir yatırım gerektirir.
Tüketicilerin zevk ve tercihlerini etkileyerek kendi malına yönelik istemi artırmak amacıyla firmanın yaptığı satış artırıcı etkinliklerden biri. krş. ikna edici reklam, bilgi verici reklam
Bir oyuna çok seyircinin gelmesi için afiş, radyo ve gazetede kısa haber vermeler ve rejisörlerle konuşmalar gibi baş vurulan çeşitli yollar. (Tanıtma).
1) Bir şeyi halka tanıtmak, beğendirmek böylece sürümü artırmak için denenen her türlü yol.
2) Bu amaçla kullanılan yazı, resim, film vb.