Bir ürünün orjinalinin birebir kopyasını, taklidini yapmaktır. İnternet üzerinden satışların artmasıyla birlikte, neredeyse bütün ürünlerin sahteleri yapılmakta ve orjinalinden daha ucuz fiyattan satışa sunulmaktadır. Sahte ürünlerle orjinalini görünüşte ayırmak çok zor olmakla birlikte, kopya ürünlerde amaç kalite olmadığı için üretimlerinde genellikle daha az dayanıklı ucuz malzemeler ve hatta sağlığa zararlı maddeler kullanılabilmektedir. Bunun da ötesinde orijinal ürünlerin sahtesini yaparak piyasaya sürmenin cezai yatırımı olduğu gibi ticari ahlak ilkeleri ile de taban tabana zıt bir durumdur. Sahte ürünlerin sayılarındaki artış orta ve uzun dönemde ekonomik açıdan da çok olumsuz sonuçlara yol açacaktır. Sahte ürünlerin üreticileri orijinal ürün üreticilerinin katlandıkları araştırma geliştirme ve reklam maliyetleri gibi maliyetlere katlanmadıkları için bu ürünleri orijinal ürün üreticilerinden daha ucuza satabilirler. Bu durumda, orijinal ürün üreticileri maliyetlerini karşılayamadıklarından yeni ürünler için araştırma geliştirme yapmaktan vazgeçecekler ve haliyle ekonomik büyüme yavaşlayacaktır. Bkz. Çakma Ürün, Aldatıcı Uygulamalar