İng. Virtual Reality Ks. VR
Oyun sektöründe oyunların iki boyutlu dünyadan çıkıp üç boyutlu olarak deneyimlenmesini sağlar. Görme, duyma, dokunma, hatta koku gibi duyuları harekete geçiren donanımsal teknolojiler ile desteklenmektedir.
İng. Virtual Reality
Sanal mürettebat istasyonlarını tedarik ve eğitim için bir araç olarak değerlendirme ve analiz etmeye yönelik araştırmaları kapsar. Ayrıca, 3D imgeleme ve görüntüleme teknolojisinin uzaktan telebulunma alanına entegrasyonu ve operatör performansının bilişsel yönlerini anlamaya yönelik çalışmaları da içerir. Ayrıca insanın, görevin ve çevrenin dayattığı fizyolojik etkileri değerlendirme çalışmalarını da içerir.
VR ortamlarındaki performansı ölçmek için kullanılan teknikleri anlamaya yönelik çalışmaları da kapsar. Ayrıca, insanlar ve VR arasındaki fizyolojik ve psikolojik etkileşimlerin doğasını ve tasarım ile eğitim sistemlerinde VR’nin değerini anlama çalışmaları da kapsam dahilindedir.
İng. Virtual Reality
kullanıcıyı, bilgisayar tarafından oluşturulan yapay bir 3 boyutlu alana yansıtan bir dene- yim. Bazı sanal gerçeklik sistemleri, 3 boyutlu görüntüleri ve kafa ve vücut hareketlerini izlemek için göz- lüklerin kendileri veya el hareketlerini izleyen bir “veri eldiveni” olabilecek bir çeşit izleme aygıtı sağlayan stereoskopik gözlükler kullanır.