İng. SWOT Analysis
Sizin ve şirketinizin güçlü ve zayıf yönlerinizi değerlendirmenize, fırsatları belirlemenize ve potansiyel tehditleri tespit etmenize yardımcı olabilecek bir stratejidir. SWOT; Strengths (güçlü yönler), Weaknesses (zayıf yönler), Opportunities (fırsatlar) ve Threats (tehditler) kelimelerinin baş harflerinden oluşur. Bireysel veya kurumsal olarak bu analizi gerçekleştirmek için her noktayı ayrı ayrı değerlendirecek sorular sorulmalıdır.
Güçlü yönleri (S) belirlemek için,
Başkalarının sahip olmadığı ne gibi avantajlara sahipsiniz?
Diğerlerine göre daha başarılı olduğunuz şeyler neler?
Yeni ürün ve stratejileri geliştirebiliyor musunuz?
İşletmenin sahip olduğu avantajlar nelerdir?
Zayıf Yönleri (W) belirlemek için,
İyi yapamadığınızı düşündüğünüz ve bu nedenle kaçındığınız işler neler?
Kötü iş alışkanlıklarınız var mı?
Rakipleriniz hangi yönlerinizi zayıf görüyor?
Fırsatları (O) belirlemek için,
İşi kolaylaştıracak yeni teknolojiler var mı?
Teknoloji ve pazarda oluşan değişimler neler?
Rakiplerimin yapmakta zorlandığı şeyleri, kendi avantajıma nasıl çevirebilirim?
Tehditleri (T) belirlemek için,
İşletmede ne gibi engellerle karşılaşıyorum?
Mevcut ve potansiyel rakiplerim kimler? Ne yapıyorlar?
Zayıf yönlerinizden herhangi bir tanesi ciddi anlamda işinizi tehdit ediyor mu?
Bireylerin ya da işletmelerin güçlü ve zayıf yönlerini belirleyerek dış çevrelerden kaynaklanan tehdit ve fırsatları öngörüp gelecek için başarılı bir strateji tasarlamasına yardımcı olabilecek bir analiz yöntemidir.
Bir kurumun kuvvetli ve zayıf yönleri ile karşılaştığı fırsat ve tehditlerin analizidir. Proje çevriminin tüm aşamalarında kullanılabilecek bir araçtır.