Ticarileştirme yenilik sürecinin önemli bir aşaması olup; yeni ürün geliştirme sürecinde ürünün nihai üretimine başlanması ve pazara sunulması kararının verildiği ve uygulandığı aşama olarak ifade edilebilir. Bu bağlamda, ticarileştirme esasında ürün, hizmet, tasarım, uygulama veya bilginin maddi getiri elde edecek bir biçimde piyasaya sunumuna kadar izlenmesi gereken bir süreç olarak da ele alınabilmektedir. Ticarileştirme aşamasında pazara sunulan ve deneme sonucunda başarılı olduğu görülen hizmet ve ürünlerin piyasaya sürülmesi gerçekleşmektedir. Piyasaya sürülen ürünün değerini belirleyecek ve piyasaya sunacak bir pazarlama stratejisinin belirlenmesi gerekmektedir. Bu pazarlama stratejisinde patent, logo, fiyat, reklam, ambalaj, isim gibi hususlar belirlenerek marka oluşturulmaktadır. Marka oluşturulduktan sonra dağıtım ve satış kanalları belirlenmekte, pazar konumlamasının etkin şekilde yapılabilmesi için ürün tanıtımının hangi platformlarda yapılacağına karar verilerek potansiyel müşterilere kolay algılanabilir mesajlar iletilmektedir. Bkz. Patent