İng. Merchant Model
Otel Gelir Yönetimi’nde “Tüccar Modeli” hakkında konuşurken, bir online seyahat acentesinin çalışma biçiminden bahsedilmektedir. Bu modelin ana özelliği, misafirin konaklama ödemesini rezervasyon anında otele ödemek yerine, acenteye ödemesidir. Konuğun konaklama bedeli de konaklama gerçekleştiğinde acente tarafından otele ödenir.
Bu durumda oteller, üzerine mark-up koyarak satmaları için ilgili acenteye net fiyat verirler. Genelde mark-up online seyahat acentesi ile anlaşma sırasında belirlenir. Hotels.com, Expedia, Agoda, Priceline bu seyahat acentelerine örnek olabilir. FIT konuk getiren lokal seyahat acenteleri, genelde son kullanıcıyla ne sattığını veya kâr marjını paylaşmaz.
BAR’ın (En iyi fiyat) tüccar modeli ile çalışan Online seyahat acenteleri, daha rekabetçi olabilmek ve daha fazla rezervasyon alabilmek adına, ek indirim seviyesi ile otel odasının satışını, uçak, tur ya da transfer gibi ek hizmetler ile birleştirerek de sağlayabilir.
Yine online seyahat acenteleri otelin adı vermeden, yıldız derecesini, konumunu ve verdiği hizmeti yine başka unsurlarla paketleyerek hacim yaratabilir. Böylelikle satılamayan envanteri doldurmayı amaçlar.