İng. Product Concept Testing
Ürün konsept testi, tüketicilerin ürünle ilgilenip ilgilenmeyeceklerini ve en cazip bulacakları özellikleri veya faydaları anlamaya yönelik araştırmaları içerir. Markalar, araştırma katılımcılarından bir dizi kavram hakkında geri bildirim sağlamalarını isteyerek yeni ürün fikirleri hakkında tüketici içgörüleri elde etmek için bu yöntemi kullanırlar. Elde edilen içgörüler, lansmandan önce birkaç kez gerçekleşen bir süreçle, ilgili konsept üzerinde testler ve optimizasyonlar yapmak için kullanılır.
İng. Product Concept Testing
Bir ürünün veya hizmetin konseptinin tüketiciler arasında ne kadar ilgi uyandırdığının ve potansiyel tüketicilerin beklentilerini karşılayıp karşılamadığının test edilmesi amacıyla yapılan bir araştırma türüdür.