Bir firmanın, rakiplerini ve rekabeti ortadan kaldırmak, piyasayı ele geçirmek veya piyasaya yeni rakiplerin girişini engellemek için satış fiyatlarını kendi maliyetlerinin altında tutma stratejisine yıkıcı fiyat uygulaması denir. Yıkıcı fiyat uygulaması rakiplere, rekabete ve ekonomik refaha büyük ölçüde zarar vermektedir. Kısa dönemde yıkıcı fiyat uygulaması tüketiciler açısından fayda sağlar. Fakat yıkıcı fiyat uygulayan firma stratejisinde başarılı olur, rakiplerinin piyasaya girmelerini engeller veya ortadan kaldırır ise satış fiyatlarını rekabet piyasası fiyatlarının üzerine çıkartacaktır ve haliyle tüketiciler orta ve uzun vadede refahlarının azaldıklarını göreceklerdir. Bu nedenlerden dolayı yıkıcı fiyat uygulamaları, yasa dışı eylemlerdir ve rekabetin korunması kanununca yasaklanmıştır. Yıkıcı fiyat uygulayan firmalar, ölçek ekonomileri dolayısıyla, her zaman ürünlerini maliyetlerinin altında satmak zorunda değildirler. Piyasaya yeni giren firmalar ölçek ekonomilerinden yararlanamadıklarından dolayı birim maliyetleri daha yüksek olacaktır. Haliyle piyasaya ilk giren firmanın, ölçek ekonomileri avantajı dolayısıyla, üretim maliyetleri daha düşük olacağından, satış fiyatlarını yeni firmayı caydıracak oranda düşük tutabilir. Bkz. Ölçek Ekonomisi, Haksız Rekabet