tr en

Yönetici Ahlakı nedir?

Tutum ve davranışları ile çalışanları tarafından takip ve taklit edilen yöneticilerin kurumsal imaj, sosyal sorumluluk ve organizasyonun iç işleyişinde sahip olduğu yetkileri kişisel hırs ve kaygılardan uzak bir şekilde gerçekleştirilmesi gereken davranışları gerçekleştirmesi durumudur. Kişisel çıkarlardan ziyade işletme ve toplumun çıkarlarının öncelikli olması, işe alma ve terfi sistemlerinde adil davranılması, çalışanların sermaye ve doğal kaynaklarla aynı özelliklere sahip bir üretim aracı olarak değerlendirilmemesi, onların insani ve hukuki haklarına saygı gösterilmesi, çalışanlar arasında dürüstlük ve güven ilkesine uygun hareket edilmesi, vergi gibi yasal yükümlülüklerin yerine getirilmesi, eksik ya da yanlış bilgilerle toplumun ve devletin yanlış yönlendirilmemesi yönetici ahlakına uygun olarak değerlendirilebilecek davranışlara karşılık gelmektedir.

İGİAD İş Ahlakı Sözlüğü İçerisinde Arama