eng

Yönetim kurulu  nedir?

yönetim kurulu 

Küçük işletmeler için bu kurul, bir kurumun gidişatına yön vermek ve kurum yönetmek üzere fikirleriyle ve görüşleriyle katkı yapan geçerli bir gruptur. Daha büyük işletmeler için ise şirketin hissedarları tarafından, hissedarları temsil etmek üzere seçilen kişilerin oluşturduğu yönetim kuruludur.

İşletmecilik Terimleri Sözlüğü

yönetim kurulu

1. Yaygın ortaklıklarla kooperatiflerde paydaşlarca ortaklığın yönetim işlerinde görevlendirilen üyeler kurulu.
2. Bir ortaklık ya da işletmenin yönetim işlerini uygulama amacıyla atanan ya da seçilen belirli kişilerden kurulu topluluk.

yönetim kurulu

Başta yönetmen, yönetmen başyardımcısı ve öteki yardımcılar olmak üzere bir eğitim kurumunun yönetim sorumluluğunu taşıyan kimselerden oluşan kurul.