en
Dil Bilgisi Terimleri Sözlükleri
Bilim Terimleri Sözlükleri
Teknik Terimler Sözlükleri
Sanat Terimleri Sözlükleri
Spor Terimleri Sözlükleri
Hukuk Terimleri Sözlükleri
Ekonomi Terimleri Sözlükleri
Eğitim Terimleri Sözlükleri
Çevre Terimleri Sözlükleri
Sağlık Terimleri Sözlükleri
Sosyal Terimler Sözlükleri
Kodlama Sözlükleri
Kitaplar
Go Oyunu Terimleri Sözlüğü (2)
#
A
B
C
Ç
D
E
F
G
H
I
İ
J
K
L
M
N
O
Ö
P
R
S
Ş
T
U
Ü
V
Y
Z
Go Oyunu Terimleri Sözlüğü (2. Sayfa)
Kizu
:
Zayıf nokta, bir gruptaki açıklık, boşluk, saldırılara açık yer.
Ko
:
Sonsuz döngü.
Kodate
:
Ko tehditi.
Komi
:
Oyuna başlayan siyahın hamle önceliğini elinde bulundurması neden
...
Komoku
:
3-4 noktası.
Korigatachi
:
Kötü, verimsiz şekil; taşların güçlerinin yeterince kullanılmadığ
...
Koshu
:
İyi, usta işi, zeka dolu hamle.
Kosumi
:
Kendi taş(lar)ının çaprazına oynama.
Kozaru
:
Küçük maymun sıçrayışı.
Kuro(kuroi)
:
Siyah.
Kyu
:
Başlangıç, öğrenci seviyesi.
Kyushikyoku
:
Dokuz taş avantajlı oyun.
Magari
:
Dönme, kıvrılma.
Makeru
:
Kaybetmek, yenilmek.
Mamori
:
Savunmaya yönelik hamle.
Mane-go
:
Ayna oyun. Beyazın tahtanın ters köşelerinde siyahın yaptığı haml
...
Me ari me nashi
:
İki tarafın da birbirini kovaladığı “kuşatma yarışı”nda, taraflar
...
Me(moku)
:
Göz, puan.
Miai
:
Bir bölgedeki birine oynandığında rakibin mutlaka diğerine oynaya
...
Mokuhazushi
:
3-5 noktası.
Moyo
:
Çok büyük potansiyel alan.
Muko
:
Değersiz ko tehditi. Ko savaşında, savaşılan ko kaç puan değerind
...
Mushobu
:
Oyunun kilitlenmesi, kimsenin kazanamaması; genellikle aynı anda
...
Myoshu
:
Olağanüstü başarılı, deha ürünü hamle.
Nakade
:
Yaşadığı kesin olmayan büyük grup. 2 hatta 3 göz oluşturabilecek,
...
Narabi
:
Bir çizgi üzerinde yanyana dizilmiş taş grubunun bir açığında bul
...
Ni no ichi
:
2-1 noktası.
Nidan
:
Çift, ikili.
Nidan bane
:
Arka arkaya oynanan iki “hane”.
Nigan
:
Çift göz.
Nigiri
:
Oyuna başlarken kimin siyah kimin beyaz olacağını saptamak üzere,
...
Nihon kiin
:
Japonya Go federasyonu.
Nirensei
:
Bir oyuncunun ilk iki açılış hamlesini tahtanın aynı tarafındaki
...
Nobi
:
Kesilme tehlikesiyle karşı karşıya olan bir grubu, yanyana dizili
...
Nobidashi
:
2. çizgide atari durumdaki (yani kurtuluşu olmayan) taşı (aji’sin
...
Nozoki
:
Bir grubu kesme tehditinde bulunan yaklaşma, sokulma hamlesi.
Nuki (nuku)
:
Ele geçirme.
Oba
:
Büyük puan.
Ogeima
:
Büyük at hamlesi.
Oiotoshi
:
Rakip grubun göz şeklini bozmaya yönelik feda hamleleri oynayarak
...
Oki
:
Rakip grubun göz yapacağı noktalara taş koyma.
Oki-go
:
Zayıf oyuncuya avantaj taşı verilen oyunlar. Genelde 1 taştan 9 t
...
Oki-ishi
:
Avantaj taşları.
Omoi
:
Ağır, hantal şekil.
Omokuhazushi
:
3-6 noktası.
Omoyo
:
Çok büyük “moyo”.
Osae
:
Rakibin bir çizgi boyunca uzamasını engellemek üzere set çekme, ö
...
Oshi
:
Bastırma. Bir çizgi boyunca yanyana taş koyarak altta kalan grubu
...
Oshiro go
:
Japonya’da eskiden shogun huzurunda büyük ustaların oynadığı oyun
...
Otakamoku
:
4-6 noktası.
Oteai
:
Profesyonel oyunculara yönelik turnuva.
Oyose
:
Açık farkla biten oyun.
Ozaru
:
Büyük maymun zıplaması. Rakipten en az 8 puan çalınır.
Poka
:
Bir anlık dikkatsizlikten kaynaklanan aptalca hata.
Ponnuki
:
Bir taşı aldıktan sonra oluşan şekil.
Rengo
:
Go (oyuncuları) takımı.
Ryo
:
Çift, ikili.
Ryo-atari
:
Çift atari.
Sabaki
:
Esnek, “hafif” oynamak. Özellikle rakibin alanını işgal ederken,
...
Sagari
:
Tahtanın bir köşesine doğru ısrarla ilerleme, yayılma.
Sakusen
:
Plan, taktik, strateji.
Sanbagarasu
:
“Üç karga”. Bir tarafın çapraz dizilen üç taşı.
Sangen
:
Üç aralıklı.
San-ko
:
3’lü ko, aynı anda cereyan eden 3 ko savaşı.
Sanrensei
:
Bir tarafın oyundaki ilk üç hamlesini tahtanın bir tarafındaki üç
...
San-san
:
3-3 noktası.
San-san uchikomi
:
3-3 noktasına oynanarak başlayan işgal.
Sarusuberi
:
Maymun sıçrayışı.
Scichoatari
:
Merdivenin oluşacağı yol üzerinde bir noktaya oynanarak merdiveni
...
Seikai
:
Doğru çözüm, yanıt.
Seimoku
:
Avantaj taşlarının konulduğu dokuz nokta.
seki
:
İki grubun birbirini kuşattığı, fakat taraflardan ikisinin de ken
...
Sekito
:
Taş kule. Tahtanın bir yanında taktik gereği iki taşın feda edilm
...
Semeai
:
Kuşatma yarışı.
Semeru
:
Saldırma.
Sen
:
Oyun, maç, müsabaka.
Sensei
:
Usta.
Sente
:
Hamle önceliği. Oyunu istediği gibi yönlendirme, tahtada (yanıt v
...
Shibori
:
Cendereye sokma, sıkıştırma, çullanma. Gözlerini bozmak, küçültme
...
Shicho
:
Merdiven. Atari durumdaki bir taşın ya da taş grubunun kaçış şans
...
Shimari
:
Aynı köşede bulunan iki müttefik taşın oluşturduğu şekiller. Köşe
...
Shinogi
:
Saldırı altındaki bir grubu yaşatan, göz oluşturan hamleler dizis
...
Shinu
:
Ölmek.
Shiro(shiroi)
:
Beyaz.
Shiroban
:
Oynama sırasının beyazda olması.
Shokyu
:
Başlangıç, kyu seyiyesindeki oyuncu.
Shuban
:
Oyunun son aşaması.
Shukyoku
:
İki oyuncunun da pas geçmesi, oyunun sonu.
Soto
:
Dış, dışa doğru, dıştan
Suberi
:
Alttan sokulma, kayma; sızmaya yönelik hamle.
Suji
:
Tarz, sağlam strateji, iyi düşünülmüş plan.
Sumi
:
Köşe.
Susoaki
:
Yırtmaç. Bir grubun tahtaya yakın alt kısmının açık, girilebilir
...
Sute-ishi
:
Feda taşı.
Tachi
:
Üstüste duran iki taşın sağlamlığı sayesinde ortaya doğru ilerlem
...
Tagaisen
:
Berabere biten oyun.
Taisaku
:
Büyük grup.
Takamoku
:
5-4 noktası.
Takefu
:
Bambu bağlantısı. Kesilme olanağı yoktur.
Go Oyunu Terimleri Sözlüğü İçerisinde Arama