en

Go Oyunu Terimleri Sözlüğü (2)

# A B C Ç D E F G H I İ J K L M N O Ö P R S Ş T U Ü V Y Z

Go Oyunu Terimleri Sözlüğü (2. Sayfa)

Kizu :
Zayıf nokta, bir gruptaki açıklık, boşluk, saldırılara açık yer.
Ko :
Sonsuz döngü.
Kodate :
Ko tehditi.
Komi :
Oyuna başlayan siyahın hamle önceliğini elinde bulundurması neden ...
Komoku :
3-4 noktası.
Korigatachi :
Kötü, verimsiz şekil; taşların güçlerinin yeterince kullanılmadığ ...
Koshu :
İyi, usta işi, zeka dolu hamle.
Kosumi :
Kendi taş(lar)ının çaprazına oynama.
Kozaru :
Küçük maymun sıçrayışı.
Kuro(kuroi) :
Siyah.
Kyu :
Başlangıç, öğrenci seviyesi.
Kyushikyoku :
Dokuz taş avantajlı oyun.
Magari :
Dönme, kıvrılma.
Makeru :
Kaybetmek, yenilmek.
Mamori :
Savunmaya yönelik hamle.
Mane-go :
Ayna oyun. Beyazın tahtanın ters köşelerinde siyahın yaptığı haml ...
Me ari me nashi :
İki tarafın da birbirini kovaladığı “kuşatma yarışı”nda, taraflar ...
Me(moku) :
Göz, puan.
Miai :
Bir bölgedeki birine oynandığında rakibin mutlaka diğerine oynaya ...
Mokuhazushi :
3-5 noktası.
Moyo :
Çok büyük potansiyel alan.
Muko :
Değersiz ko tehditi. Ko savaşında, savaşılan ko kaç puan değerind ...
Mushobu :
Oyunun kilitlenmesi, kimsenin kazanamaması; genellikle aynı anda ...
Myoshu :
Olağanüstü başarılı, deha ürünü hamle.
Nakade :
Yaşadığı kesin olmayan büyük grup. 2 hatta 3 göz oluşturabilecek, ...
Narabi :
Bir çizgi üzerinde yanyana dizilmiş taş grubunun bir açığında bul ...
Ni no ichi :
2-1 noktası.
Nidan :
Çift, ikili.
Nidan bane :
Arka arkaya oynanan iki “hane”.
Nigan :
Çift göz.
Nigiri :
Oyuna başlarken kimin siyah kimin beyaz olacağını saptamak üzere, ...
Nihon kiin :
Japonya Go federasyonu.
Nirensei :
Bir oyuncunun ilk iki açılış hamlesini tahtanın aynı tarafındaki ...
Nobi :
Kesilme tehlikesiyle karşı karşıya olan bir grubu, yanyana dizili ...
Nobidashi :
2. çizgide atari durumdaki (yani kurtuluşu olmayan) taşı (aji’sin ...
Nozoki :
Bir grubu kesme tehditinde bulunan yaklaşma, sokulma hamlesi.
Nuki (nuku) :
Ele geçirme.
Oba :
Büyük puan.
Ogeima :
Büyük at hamlesi.
Oiotoshi :
Rakip grubun göz şeklini bozmaya yönelik feda hamleleri oynayarak ...
Oki :
Rakip grubun göz yapacağı noktalara taş koyma.
Oki-go :
Zayıf oyuncuya avantaj taşı verilen oyunlar. Genelde 1 taştan 9 t ...
Oki-ishi :
Avantaj taşları.
Omoi :
Ağır, hantal şekil.
Omokuhazushi :
3-6 noktası.
Omoyo :
Çok büyük “moyo”.
Osae :
Rakibin bir çizgi boyunca uzamasını engellemek üzere set çekme, ö ...
Oshi :
Bastırma. Bir çizgi boyunca yanyana taş koyarak altta kalan grubu ...
Oshiro go :
Japonya’da eskiden shogun huzurunda büyük ustaların oynadığı oyun ...
Otakamoku :
4-6 noktası.
Oteai :
Profesyonel oyunculara yönelik turnuva.
Oyose :
Açık farkla biten oyun.
Ozaru :
Büyük maymun zıplaması. Rakipten en az 8 puan çalınır.
Poka :
Bir anlık dikkatsizlikten kaynaklanan aptalca hata.
Ponnuki :
Bir taşı aldıktan sonra oluşan şekil.
Rengo :
Go (oyuncuları) takımı.
Ryo :
Çift, ikili.
Ryo-atari :
Çift atari.
Sabaki :
Esnek, “hafif” oynamak. Özellikle rakibin alanını işgal ederken, ...
Sagari :
Tahtanın bir köşesine doğru ısrarla ilerleme, yayılma.
Sakusen :
Plan, taktik, strateji.
Sanbagarasu :
“Üç karga”. Bir tarafın çapraz dizilen üç taşı.
Sangen :
Üç aralıklı.
San-ko :
3’lü ko, aynı anda cereyan eden 3 ko savaşı.
Sanrensei :
Bir tarafın oyundaki ilk üç hamlesini tahtanın bir tarafındaki üç ...
San-san :
3-3 noktası.
San-san uchikomi :
3-3 noktasına oynanarak başlayan işgal.
Sarusuberi :
Maymun sıçrayışı.
Scichoatari :
Merdivenin oluşacağı yol üzerinde bir noktaya oynanarak merdiveni ...
Seikai :
Doğru çözüm, yanıt.
Seimoku :
Avantaj taşlarının konulduğu dokuz nokta.
seki :
İki grubun birbirini kuşattığı, fakat taraflardan ikisinin de ken ...
Sekito :
Taş kule. Tahtanın bir yanında taktik gereği iki taşın feda edilm ...
Semeai :
Kuşatma yarışı.
Semeru :
Saldırma.
Sen :
Oyun, maç, müsabaka.
Sensei :
Usta.
Sente :
Hamle önceliği. Oyunu istediği gibi yönlendirme, tahtada (yanıt v ...
Shibori :
Cendereye sokma, sıkıştırma, çullanma. Gözlerini bozmak, küçültme ...
Shicho :
Merdiven. Atari durumdaki bir taşın ya da taş grubunun kaçış şans ...
Shimari :
Aynı köşede bulunan iki müttefik taşın oluşturduğu şekiller. Köşe ...
Shinogi :
Saldırı altındaki bir grubu yaşatan, göz oluşturan hamleler dizis ...
Shinu :
Ölmek.
Shiro(shiroi) :
Beyaz.
Shiroban :
Oynama sırasının beyazda olması.
Shokyu :
Başlangıç, kyu seyiyesindeki oyuncu.
Shuban :
Oyunun son aşaması.
Shukyoku :
İki oyuncunun da pas geçmesi, oyunun sonu.
Soto :
Dış, dışa doğru, dıştan
Suberi :
Alttan sokulma, kayma; sızmaya yönelik hamle.
Suji :
Tarz, sağlam strateji, iyi düşünülmüş plan.
Sumi :
Köşe.
Susoaki :
Yırtmaç. Bir grubun tahtaya yakın alt kısmının açık, girilebilir ...
Sute-ishi :
Feda taşı.
Tachi :
Üstüste duran iki taşın sağlamlığı sayesinde ortaya doğru ilerlem ...
Tagaisen :
Berabere biten oyun.
Taisaku :
Büyük grup.
Takamoku :
5-4 noktası.
Takefu :
Bambu bağlantısı. Kesilme olanağı yoktur.

Go Oyunu Terimleri Sözlüğü İçerisinde Arama