|
Go Oyunu Terimleri Sözlüğü (2)
Go Oyunu Terimleri Sözlüğü (2. Sayfa)
-
Kizu
:
-
Zayıf nokta, bir gruptaki açıklık, boşluk, saldırılara açık yer.
-
Ko
:
-
Sonsuz döngü.
-
Kodate
:
-
Ko tehditi.
-
Komi
:
-
Oyuna başlayan siyahın hamle önceliğini elinde bulundurması neden ...
-
Komoku
:
-
3-4 noktası.
-
Korigatachi
:
-
Kötü, verimsiz şekil; taşların güçlerinin yeterince kullanılmadığ ...
-
Koshu
:
-
İyi, usta işi, zeka dolu hamle.
-
Kosumi
:
-
Kendi taş(lar)ının çaprazına oynama.
-
Kozaru
:
-
Küçük maymun sıçrayışı.
-
Kuro(kuroi)
:
-
Siyah.
-
Kyu
:
-
Başlangıç, öğrenci seviyesi.
-
Kyushikyoku
:
-
Dokuz taş avantajlı oyun.
-
Magari
:
-
Dönme, kıvrılma.
-
Makeru
:
-
Kaybetmek, yenilmek.
-
Mamori
:
-
Savunmaya yönelik hamle.
-
Mane-go
:
-
Ayna oyun. Beyazın tahtanın ters köşelerinde siyahın yaptığı haml ...
-
Me ari me nashi
:
-
İki tarafın da birbirini kovaladığı “kuşatma yarışı”nda, taraflar ...
-
Me(moku)
:
-
Göz, puan.
-
Miai
:
-
Bir bölgedeki birine oynandığında rakibin mutlaka diğerine oynaya ...
-
Mokuhazushi
:
-
3-5 noktası.
-
Moyo
:
-
Çok büyük potansiyel alan.
-
Muko
:
-
Değersiz ko tehditi. Ko savaşında, savaşılan ko kaç puan değerind ...
-
Mushobu
:
-
Oyunun kilitlenmesi, kimsenin kazanamaması; genellikle aynı anda ...
-
Myoshu
:
-
Olağanüstü başarılı, deha ürünü hamle.
-
Nakade
:
-
Yaşadığı kesin olmayan büyük grup. 2 hatta 3 göz oluşturabilecek, ...
-
Narabi
:
-
Bir çizgi üzerinde yanyana dizilmiş taş grubunun bir açığında bul ...
-
-
Ni no ichi
:
-
2-1 noktası.
-
Nidan
:
-
Çift, ikili.
-
Nidan bane
:
-
Arka arkaya oynanan iki “hane”.
-
Nigan
:
-
Çift göz.
-
Nigiri
:
-
Oyuna başlarken kimin siyah kimin beyaz olacağını saptamak üzere, ...
-
Nihon kiin
:
-
Japonya Go federasyonu.
-
Nirensei
:
-
Bir oyuncunun ilk iki açılış hamlesini tahtanın aynı tarafındaki ...
-
Nobi
:
-
Kesilme tehlikesiyle karşı karşıya olan bir grubu, yanyana dizili ...
-
Nobidashi
:
-
2. çizgide atari durumdaki (yani kurtuluşu olmayan) taşı (aji’sin ...
-
Nozoki
:
-
Bir grubu kesme tehditinde bulunan yaklaşma, sokulma hamlesi.
-
Nuki (nuku)
:
-
Ele geçirme.
-
Oba
:
-
Büyük puan.
-
Ogeima
:
-
Büyük at hamlesi.
-
Oiotoshi
:
-
Rakip grubun göz şeklini bozmaya yönelik feda hamleleri oynayarak ...
-
Oki
:
-
Rakip grubun göz yapacağı noktalara taş koyma.
-
Oki-go
:
-
Zayıf oyuncuya avantaj taşı verilen oyunlar. Genelde 1 taştan 9 t ...
-
Oki-ishi
:
-
Avantaj taşları.
-
Omoi
:
-
Ağır, hantal şekil.
-
Omokuhazushi
:
-
3-6 noktası.
-
Omoyo
:
-
Çok büyük “moyo”.
-
Osae
:
-
Rakibin bir çizgi boyunca uzamasını engellemek üzere set çekme, ö ...
-
Oshi
:
-
Bastırma. Bir çizgi boyunca yanyana taş koyarak altta kalan grubu ...
-
Oshiro go
:
-
Japonya’da eskiden shogun huzurunda büyük ustaların oynadığı oyun ...
-
Otakamoku
:
-
4-6 noktası.
-
Oteai
:
-
Profesyonel oyunculara yönelik turnuva.
-
-
Oyose
:
-
Açık farkla biten oyun.
-
Ozaru
:
-
Büyük maymun zıplaması. Rakipten en az 8 puan çalınır.
-
Poka
:
-
Bir anlık dikkatsizlikten kaynaklanan aptalca hata.
-
Ponnuki
:
-
Bir taşı aldıktan sonra oluşan şekil.
-
Rengo
:
-
Go (oyuncuları) takımı.
-
Ryo
:
-
Çift, ikili.
-
Ryo-atari
:
-
Çift atari.
-
Sabaki
:
-
Esnek, “hafif” oynamak. Özellikle rakibin alanını işgal ederken, ...
-
Sagari
:
-
Tahtanın bir köşesine doğru ısrarla ilerleme, yayılma.
-
Sakusen
:
-
Plan, taktik, strateji.
-
Sanbagarasu
:
-
“Üç karga”. Bir tarafın çapraz dizilen üç taşı.
-
Sangen
:
-
Üç aralıklı.
-
San-ko
:
-
3’lü ko, aynı anda cereyan eden 3 ko savaşı.
-
Sanrensei
:
-
Bir tarafın oyundaki ilk üç hamlesini tahtanın bir tarafındaki üç ...
-
San-san
:
-
3-3 noktası.
-
San-san uchikomi
:
-
3-3 noktasına oynanarak başlayan işgal.
-
Sarusuberi
:
-
Maymun sıçrayışı.
-
Scichoatari
:
-
Merdivenin oluşacağı yol üzerinde bir noktaya oynanarak merdiveni ...
-
Seikai
:
-
Doğru çözüm, yanıt.
-
Seimoku
:
-
Avantaj taşlarının konulduğu dokuz nokta.
-
seki
:
-
İki grubun birbirini kuşattığı, fakat taraflardan ikisinin de ken ...
-
Sekito
:
-
Taş kule. Tahtanın bir yanında taktik gereği iki taşın feda edilm ...
-
Semeai
:
-
Kuşatma yarışı.
-
Semeru
:
-
Saldırma.
-
Sen
:
-
Oyun, maç, müsabaka.
-
-
Sensei
:
-
Usta.
-
Sente
:
-
Hamle önceliği. Oyunu istediği gibi yönlendirme, tahtada (yanıt v ...
-
Shibori
:
-
Cendereye sokma, sıkıştırma, çullanma. Gözlerini bozmak, küçültme ...
-
Shicho
:
-
Merdiven. Atari durumdaki bir taşın ya da taş grubunun kaçış şans ...
-
Shimari
:
-
Aynı köşede bulunan iki müttefik taşın oluşturduğu şekiller. Köşe ...
-
Shinogi
:
-
Saldırı altındaki bir grubu yaşatan, göz oluşturan hamleler dizis ...
-
Shinu
:
-
Ölmek.
-
Shiro(shiroi)
:
-
Beyaz.
-
Shiroban
:
-
Oynama sırasının beyazda olması.
-
Shokyu
:
-
Başlangıç, kyu seyiyesindeki oyuncu.
-
Shuban
:
-
Oyunun son aşaması.
-
Shukyoku
:
-
İki oyuncunun da pas geçmesi, oyunun sonu.
-
Soto
:
-
Dış, dışa doğru, dıştan
-
Suberi
:
-
Alttan sokulma, kayma; sızmaya yönelik hamle.
-
Suji
:
-
Tarz, sağlam strateji, iyi düşünülmüş plan.
-
Sumi
:
-
Köşe.
-
Susoaki
:
-
Yırtmaç. Bir grubun tahtaya yakın alt kısmının açık, girilebilir ...
-
Sute-ishi
:
-
Feda taşı.
-
Tachi
:
-
Üstüste duran iki taşın sağlamlığı sayesinde ortaya doğru ilerlem ...
-
Tagaisen
:
-
Berabere biten oyun.
-
Taisaku
:
-
Büyük grup.
-
Takamoku
:
-
5-4 noktası.
-
Takefu
:
-
Bambu bağlantısı. Kesilme olanağı yoktur.
Go Oyunu Terimleri Sözlüğü İçerisinde Arama
|