eng

Elektronik Kamu Alımları Platformu ne demek?

elektronik kamu alımları platformu

Kısatma: EKAP

İdareler ile kamu alımları sürecine taraf olanların bu sürece ilişkin işlemleri internet üzerinden gerçekleştirebilecekleri Kamu İhale Kurumu tarafından yönetilen elektronik ortam.

Elektronik Kamu Alımları Platformuna Kayıt Işlemleri

İdareler ile kamu alımları sürecine taraf olan gerçek ve tüzel kişilerin Kurum tarafından yönetilen EKAP’a kayıt işlemleri.

Gerçek veya tüzel kişilerin EKAP’a kayıt işlemleri için; EKAP üzerinden protokol düzenlenmesi ve ekinde istenilen belgelerle birlikte posta yolu ile ya da elden Kuruma ulaştırılması gerekmektedir. Düzenlenecek protokolde EKAP’ta yer alan iş ve işlemleri yürütecek platform sorumluları da belirtilmelidir. Platform sorumluları ihale sürecinde yer alacak bütün kullanıcıları tanımlamaya ve bu kişilerin bilgilerinde değişiklik yapmaya yetkilidirler. Platform sorumlularının ikisinin de aynı anda değişmesi durumunda değişikliğe ilişkin belgelerin posta yolu ile ya da elden Kuruma ulaştırılması gerekmektedir. EKAP’a yeni eklenecek kullanıcıların tanımlanmaları, gerekli yetki ve rollerinin atanması işlemleri de platform sorumluları tarafından yapılmaktadır.

İdarelerin EKAP’a kayıt işlemleri de EKAP üzerinden düzenlenen protokolün posta yolu ile ya da elden Kuruma ulaştırılması yoluyla gerçekleştirilmektedir. Düzenlenen protokolde, EKAP’ta yer alan iş ve işlemleri idare adına yürütmek üzere en fazla iki
(2) platform sorumlusunun belirtilmesi gerekmektedir. İdare, Kuruma gönderdiği bu protokolün durumuna ilişkin bilgilere EKAP üzerinden erişebilmektedir. Protokoldeki bilgilerin eksik olması durumunda yapılacak iş ve işlemlerin takibinden ise idareler sorumlu olmaktadır. Platform sorumluları ihale sürecinde yer alacak tüm kullanıcı/kullanıcıları tanımlamaya ve bu kişilerin bilgilerinde değişiklik yapmaya yetkilidirler. Birden fazla platform sorumlusunun belirlendiği ve bunlardan birinin değiştiği hallerde, değişen platform sorumlusu kendi yerine yeni bir platform sorumlusu tanımlayabileceği gibi, diğer platform sorumlusu tarafından da bu tanımlama yapılabilmektedir. Platform sorumlularının ikisinin de aynı anda değişmesi durumunda ise değişikliğe ilişkin belgelerin posta yolu ile ya da elden Kuruma ulaştırılması gerekmektedir. Platform sorumluları ve diğer kullanıcılar, EKAP’ta birden fazla idare ve/veya gerçek veya tüzel kişi bünyesinde kullanıcı yetkisine sahip olabilmektedir. Ancak bu kişiler tarafından EKAP’a giriş yaptıktan sonra hangi organizasyona ilişkin işlem yapılacağı seçilmelidir. EKAP’a yeni eklenecek kullanıcıların tanımlanmaları, gerekli yetki ve rollerinin atanması işlemleri de platform sorumlusu tarafından yapılmaktadır.

Kamu İhale Terimler Sözlüğü