İng. Opportunity Costs
Diğer bir eylemin seçilmesi sonucu ilk eyleme ait feragat edilen faydalar.
İng. Opportunity Cost
En geniş tanımıyla çeşitli alternatifler arasından birinin seçilmesi sonucu vazgeçilen öteki alternatifleri, dolayısıyla uğranılan kayıpları ifade eder. Alternatif maliyet de denir. Ekonomide önemli bir yeri olan fırsat maliyeti topluma olan maliyeti yansıtır. Ekonomik anlamda maliyet de budur. Bir de muhasebe kayıtları anlamıyla maliyet vardır ki bu, yapılan parasal ödemeleri kapsar. Ancak bu tür giderler her zaman topluma olan maliyeti yansıtmayabilir. Dolayısıyla bu ikinci kavram fırsat maliyetinin dayandığı mantıktan farklıdır. Bu farklılık aşağıdaki muhasebe kârı ile iktisadi kâr arasındaki ilişkiyi gösteren denkliklerden görülebilir: Muhasebe Kârı= Satış Hasılatı – Açık Maliyet İktisadi Kâr=Satış Hasılatı – Tüm Girdilerin Fırsat Maliyeti = Satış Hasılatı – (Açık Maliyet + Zımni Maliyet) İktisadi Kâr= Muhasebe Kârı – Zımni Maliyet
(Bkz. SEYİDOĞLU (1992), s. 261)
İng. Opportunity Cost
Bir kaynağın en iyi alternatifte kullanılmasının değeri. Bu, kaynağın mevcut durumdaki kullanımı yerine en iyi alternatif için kullanılması durumunda üretilebilecek çıktıların maksimum değeridir.
En geniş tanımıyla çeşitli alternatifler arasından birinin seçilmesi sonucu vazgeçilen öteki alternatifleri, dolayısıyla uğranılan kayıpları ifade eder. Alternatif maliyet de denir.