Rekabet Terimleri Sözlüğü

# A B C Ç D E F G H I İ J K L M N O Ö P R S Ş T U Ü V Y Z

Rekabet Terimleri Sözlüğü (En Çok Görüntülenenler)

Dara Kaybı Üretici Fazlası Ölçek Ekonomisi Yayılma (Taşma) Etkisi Münhasırlık Müşteri Geçiş Maliyeti Tüketici Artığı/Fazlası Tek Elden Satın Alma Anlaşması Münhasır Bayilik Münhasır Dağıtım Stratejik Davranış Doğal Tekel Talep Esnekliği Stratejik İşbirliği Değişken Maliyet Araştırma-Geliştirme (Ar-Ge) X-Etkinsizliği Minimum Etkin Ölçek Birleşme/Devralma Kontrolü Aşırı Kapasite Yıkıcı Fiyatlama Paralel Ticaret (Paralel İthalat) Etkinlik Tekelci Rekabet Kapsam Ekonomisi İkame Edilebilirlik Marjinal Gelir Tam İşlevsel Ortak Girişim Tek Elden Dağıtım Anlaşması Lisans Vermek Ölçeğe Göre Sabit Getiriler Seçici Dağıtım Sistemleri Görüş Mektubu Göz Ardı Edilebilirlik Etki Teorisi Fiilî Kontrol Homojen (Özdeş) Ürünler Fikri Mülkiyet Hakları Yeniden Satış Fiyatının Belirlenmesi Zorunlu Unsur Doktrini İhracat Karteli Centilmenlik Anlaşmaları Endüstriyel Tasarım Batık Maliyet Sözlü Savunma İşletme Hakkı Devri Yapı-Davranış-Performans Paradigması Ciro Atıl Kapasite Refah Etkisi Fiyat/Marj Sıkıştırması Tekel Rekabetçi Fiyat Potansiyel Rakip İkame Mallar İki Taraflı Tekel/Oligopol Pazar Payı Pazar Gücü Fiyat Ayrımcılığı Fiyat Katılığı Takas Komisyonu Lerner Endeksi ayrıştırma Pareto Etkinliği İşlevsel İndirimler Zımni Anlaşma Nicel Seçici Dağıtım Sistemi Stratejik Karar Tam Rekabet Tahsis Etkinliği Kontrol SSNIP Testi Ürün Pazarı Fırsat Maliyeti Birleşme ve Devralma  Rant Kollama Per Se (Mutlak, Kesin) Nihai Kullanıcı Başlangıç Maliyetleri alıcı Şebeke Dışsallıkları Yoğunlaşma Zorunlu Lisans sabotaj İkincil Ürün Elzinga-Hogarty Testi Yığın Ekonomisi Piyasa Başarısızlığı/Aksaklığı Ölçeğe Göre Azalan Getiri Statik Oyun Herfindahl Hirschman Endeksi (HHI) Dışsallıklar Altın Hisse Yenilikçi Pazarlar Uyumlu Eylem Taahhüt Sapma Oranı Konsolidasyon Konsorsiyum

Rekabet Terimleri Sözlüğü Hakkında

Kaynak: Rekabet Kurumu [http://www.rekabet.gov.tr]

Kayıt Sayısı: 468 (5 Sayfa)

İlk baskısı Mart 2009’da yayımlanan Rekabet Terimleri Sözlüğünün temel amacı, tarihsel olarak Batı dillerinde geliştirilmiş olan rekabet hukuku terim ve kavramlarının Türkçe karşılıklarının ve açıklamalarının derlenmesi, terminolojinin yeknesaklaştırılması ve geliştirilmesi olmuştur. Bugüne kadar Rekabet Kurumu’nun içinden ve dışından yapılan katkılar sonucunda Rekabet Terimleri Sözlüğünün gözden geçirilmiş iki baskısı daha yayımlanmıştır.

1997 yılında faaliyete geçen Rekabet Kurumu, 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’u uygulamanın ve bu Kanun’un kendisine verdiği görevleri yerine getirmenin yanı sıra, gerçekleştirmiş olduğu bilimsel etkinlikler ve yayımladığı eserlerle toplumda rekabet kültürünün ve bilincinin yerleşmesini amaçlamaktadır. Nitekim kuruluşundan bugüne kadar geçen on yedi yılda, Kurumumuz, rekabet ihlallerine yönelik soruşturmalar ve birleşme/devralma işlemlerine ilişkin kararlar ile rekabet hukuku ve politikası alanında uygulamayı belirginleştirip içtihat oluşturmuş ve yeni yaklaşım ve değerlendirmeler içine girmiştir. Ayrıca, rekabet savunuculuğu bağlamında hazırlanan görüşler ve sektör incelemeleri, farklı kamu kurumlarının mevzuat hazırlama süreçlerine verilen katkılar, kamu kurumları ve sivil toplum örgütleriyle yürütülen ortak faaliyetler zemininde yürütülen kurumsal etkinlikler, rekabet bilgisi ve kültürünün toplumsal hayatın bir parçası olmasına katkıda bulunmaktadır.

Ülkemiz ekonomik hayatında önemi giderek artan rekabet hukuku ve politikasının kamuoyu tarafından doğru bir şekilde anlaşılarak benimsenmesi ve sağlıklı bir şekilde uygulanması açısından Rekabet Terimleri Sözlüğü atılmış önemli bir adımdır.

Rekabet Terimleri Sözlüğünün önceki baskılarında Rekabet Kurumu bünyesindeki uzmanlık tezleri, OECD ve Avrupa Birliği Komisyonu sözlükleri ile çeşitli akademik yayınlardan yararlanılmıştır. Gözden geçirilmiş beşinci baskıda, Uluslararası Rekabet Ağı (ICN) metinleri taranmış, kavramların net bir şekilde anlaşılmasını sağlamak amacıyla, bazı açıklamaları geliştirici yönde değişiklikler yapılmış, kaynakça ve içerik mevzuat bağlamında güncellenmiştir. Beşinci baskının esas katkısı, iktisadi bakış açısı çerçevesinde araştırma ve analiz tekniklerinin teorik ve uygulamadaki anlamlarına yer vermek olmuştur. Bu doğrultuda, eklenen terimlerin açıklamaları yapılırken yabancı kaynaklardan yararlanmanın yanı sıra, Rekabet Kurulu’nun son dönemlerde iktisadi analiz tekniklerini kullandığı kararlar da dikkate alınmıştır.

Rekabet Terimleri Sözlüğü İçerisinde Arama