en

Rekabet Terimleri Sözlüğü

# A B C Ç D E F G H I İ J K L M N O Ö P R S Ş T U Ü V Y Z

Rekabet Terimleri Sözlüğü (En Çok Görüntülenenler)

Dara Kaybı Üretici Fazlası Yayılma (Taşma) Etkisi Ölçek Ekonomisi Münhasırlık Müşteri Münhasır Dağıtım Tüketici Artığı/Fazlası Geçiş Maliyeti Stratejik Davranış Münhasır Bayilik Tek Elden Satın Alma Anlaşması Doğal Tekel X-Etkinsizliği Tekelci Rekabet Tek Elden Dağıtım Anlaşması Talep Esnekliği Yıkıcı Fiyatlama Seçici Dağıtım Sistemleri Tam İşlevsel Ortak Girişim Minimum Etkin Ölçek Marjinal Gelir Birleşme/Devralma Kontrolü Stratejik İşbirliği Lisans Vermek Kapsam Ekonomisi İkame Edilebilirlik Görüş Mektubu Göz Ardı Edilebilirlik Etki Teorisi Değişken Maliyet Aşırı Kapasite Araştırma-Geliştirme (Ar-Ge) Paralel Ticaret (Paralel İthalat) Ölçeğe Göre Sabit Getiriler Etkinlik Fiilî Kontrol Homojen (Özdeş) Ürünler Endüstriyel Tasarım Zorunlu Unsur Doktrini İşletme Hakkı Devri Tekel Fiyat/Marj Sıkıştırması Ciro Batık Maliyet Yeniden Satış Fiyatının Belirlenmesi Yapı-Davranış-Performans Paradigması Takas Komisyonu Sözlü Savunma Rekabetçi Fiyat Potansiyel Rakip Refah Etkisi Pazar Payı Pazar Gücü Lerner Endeksi İkame Mallar İki Taraflı Tekel/Oligopol İhracat Karteli Fiyat Ayrımcılığı Fiyat Katılığı Fikri Mülkiyet Hakları Centilmenlik Anlaşmaları ayrıştırma Atıl Kapasite İşlevsel İndirimler Tam Rekabet Monopson (Tek Alıcı) Pareto Etkinliği Ölçeğe Göre Azalan Getiri Nicel Seçici Dağıtım Sistemi Birleşme ve Devralma  Zımni Anlaşma Zorunlu Lisans Yığın Ekonomisi Şebeke Dışsallıkları Tahsis Etkinliği denge Yoğunlaşma Yenilikçi Pazarlar Yarışabilir Piyasalar Teorisi Ürün Pazarı Uyumlu Eylem Toplumsal Refah Tüketici Refahı Şebeke Etkisi Taahhüt Statik Oyun Stratejik Karar Seçici Fiyatlama SSNIP Testi Sadakat İndirimleri Rant Kollama Per Se (Mutlak, Kesin) Kontrol Herfindahl Hirschman Endeksi (HHI) Fırsat Maliyeti alıcı Sapma Oranı sabotaj Rant

Rekabet Terimleri Sözlüğü Hakkında

Kaynak: Rekabet Kurumu [http://www.rekabet.gov.tr]

Kayıt Sayısı: 468 (5 Sayfa)

İlk baskısı Mart 2009’da yayımlanan Rekabet Terimleri Sözlüğünün temel amacı, tarihsel olarak Batı dillerinde geliştirilmiş olan rekabet hukuku terim ve kavramlarının Türkçe karşılıklarının ve açıklamalarının derlenmesi, terminolojinin yeknesaklaştırılması ve geliştirilmesi olmuştur. Bugüne kadar Rekabet Kurumu’nun içinden ve dışından yapılan katkılar sonucunda Rekabet Terimleri Sözlüğünün gözden geçirilmiş iki baskısı daha yayımlanmıştır.

1997 yılında faaliyete geçen Rekabet Kurumu, 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’u uygulamanın ve bu Kanun’un kendisine verdiği görevleri yerine getirmenin yanı sıra, gerçekleştirmiş olduğu bilimsel etkinlikler ve yayımladığı eserlerle toplumda rekabet kültürünün ve bilincinin yerleşmesini amaçlamaktadır. Nitekim kuruluşundan bugüne kadar geçen on yedi yılda, Kurumumuz, rekabet ihlallerine yönelik soruşturmalar ve birleşme/devralma işlemlerine ilişkin kararlar ile rekabet hukuku ve politikası alanında uygulamayı belirginleştirip içtihat oluşturmuş ve yeni yaklaşım ve değerlendirmeler içine girmiştir. Ayrıca, rekabet savunuculuğu bağlamında hazırlanan görüşler ve sektör incelemeleri, farklı kamu kurumlarının mevzuat hazırlama süreçlerine verilen katkılar, kamu kurumları ve sivil toplum örgütleriyle yürütülen ortak faaliyetler zemininde yürütülen kurumsal etkinlikler, rekabet bilgisi ve kültürünün toplumsal hayatın bir parçası olmasına katkıda bulunmaktadır.

Ülkemiz ekonomik hayatında önemi giderek artan rekabet hukuku ve politikasının kamuoyu tarafından doğru bir şekilde anlaşılarak benimsenmesi ve sağlıklı bir şekilde uygulanması açısından Rekabet Terimleri Sözlüğü atılmış önemli bir adımdır.

Rekabet Terimleri Sözlüğünün önceki baskılarında Rekabet Kurumu bünyesindeki uzmanlık tezleri, OECD ve Avrupa Birliği Komisyonu sözlükleri ile çeşitli akademik yayınlardan yararlanılmıştır. Gözden geçirilmiş beşinci baskıda, Uluslararası Rekabet Ağı (ICN) metinleri taranmış, kavramların net bir şekilde anlaşılmasını sağlamak amacıyla, bazı açıklamaları geliştirici yönde değişiklikler yapılmış, kaynakça ve içerik mevzuat bağlamında güncellenmiştir. Beşinci baskının esas katkısı, iktisadi bakış açısı çerçevesinde araştırma ve analiz tekniklerinin teorik ve uygulamadaki anlamlarına yer vermek olmuştur. Bu doğrultuda, eklenen terimlerin açıklamaları yapılırken yabancı kaynaklardan yararlanmanın yanı sıra, Rekabet Kurulu’nun son dönemlerde iktisadi analiz tekniklerini kullandığı kararlar da dikkate alınmıştır.

Rekabet Terimleri Sözlüğü İçerisinde Arama