İng. Unfair Competition
Rakipler arasındaki veya tedarik edenlerle müşteriler arasındaki ilişkileri etkileyen aldatıcı veya dürüstlük kuralına diğer şekillerdeki aykırı davranışlar ile ticari uygulamalar, haksız rekabet olarak nitelendirilmekte ve TTK uyarınca hukuka aykırı bulunmaktadır.RKHK’de yasaklanan davranışlar için "haksız rekabet" kavramının kullanılması doğru değildir. Rekabet kuralları, rekabeti kısıtlayıcı, bozucu ya da önleyici teşebbüs ya da teşebbüs birliği davranışlarını yasaklamaktadır. RKHK’de yasaklanan eylemler, haksız rekabet yaratan değil ancak mevcut rekabet düzenini bozan ya da bozmaya çalışan fiillerdir. Teşebbüslerin değişik yollarla kamuoyuna kendi faaliyetleri ya da rakiplerinin faaliyetleri hakkında aldatıcı bilgi sunmaları, rakiplerini iyi niyet kurallarına aykırı şekilde kötüleyerek onlarla rekabet etmeye çalışmaları, rakiplerinin marka ya da ürünlerini taklit etme, rakiplerin ad ya da unvanlarını kullanma gibi yollara başvurmaları, haksız rekabet olarak değerlendirilmekte ve haksız rekabet kurallarınca yasaklanmaktadır. Bu bağlamda haksız rekabet ekonomik değil, ahlaki ilkelere dayanmaktadır. Haksız rekabetin yasaklanmasından beklenen asıl amaç, bireysel olarak haksız rekabete maruz kalan teşebbüs ya da teşebbüslerin korunmasıdır ve başvuru mercii adli yargıdır.
(Bkz. TTK, m. 54 ve 55).
Bir kişi veya kurumun herhangi bir konuda diğer kişi veya kurumlara zarar verici davranışlarına haksız rekabet denir. Haksız rekabet, bir firmanın rakiplerinin markasını taklit etmek, kötülemek, aldatıcı ve dürüstlük kuralına aykırı tavırlar sergilemek, ticari sırlarını ifşa etmek şeklinde ortaya çıkabileceği gibi kendisi, ürünleri ve faaliyetleri hakkında aldatıcı bilgi sunmak şeklinde de ortaya çıkabilir. Oysa serbest piyasa ekonomisinde kaynakların etkin ve verimli dağılımı, işletmeleri daha etkin ve verimli çalışmaya yönlendiren rekabet sayesinde mümkün olur. Bu anlamda rekabet olumlu bir çağrışıma sahiptir. Serbest piyasa ekonomisinde firmalar, işletmelerin tüketicilere en yüksek faydayı sağlayacak ürünleri en ucuza üretebilmek konusunda rekabet içerisindedirler. Haksız rekabet bu bağlamda ele alındığında ekonomik olmaktan daha çok ahlaki ilkelerle yakından ilişkilidir. Bkz. Bilgi Uçurma
İyi niyet kurallarına aykırı hareket ya da yanıltıcı davranışlarla bir kişi ya da kuruluşun iktisadi çıkarlarının zarara uğradığı ya da zarar tehlikesinin doğduğu rekabet ortamı.