İng. Market Share
Bir pazardaki teşebbüsün, toplam üretim veya satış ya da kapasite oranı bakımından nispi büyüklüğünün ölçüsüdür. Piyasa ekonomilerinde pazar payı, kâr ve ölçek ekonomileri arasında çoğu kez pozitif korelasyon vardır. Yüksek seviyelerde pazar payı firmalara pazar gücü verebilir. Pazar payı özellikle hâkim durum tespitinde önemlidir. Ayrıca, izne tabi birleşme/devralmalar için de pazar payı eşiği belirlenmiştir. Bu tür izin işlemlerinin değerlendirilmesinde pazar payı, işlem sonrasında hâkim durum oluşup oluşmayacağını ya da mevcut bir hâkim durumun güçlenip güçlenmediğini belirlemekte kullanılır.
(Bkz. OECD (1990))
İng. Market Share
Bir pazarın belirli bir marka veya şirket tarafından kontrol edilen yüzdesi.
İng. Market Share
Otelinizin piyasadaki diğer otellere kıyasla aldığı iş yüzdesi.