Râhatü'l-Ervâh

Râhatü'l-Ervâh ne demek?

Klâsik Türk müziğinde kullanılan birleşik makam. Dügâh (la) sesi üzerindeki (yerinde) Hümâyûn, Hicaz ve Uzzâl makamı dizilerine ırâk sesi (fa diyez) üzerine aktarılmış bir Segâh dörtlüsünün (Bkz. Segâh dörtlüsü) eklenmesiyle meydana getirilmiştir. İnici bir seyir özelliğine sahiptir. Karar sesi dügâh (la), güçlü sesleri nevâ(re) ve hüseynî (mi)'dir. Asma kararları nevâ sesi üzerinde Rast veya Bûselik, hüseynî sesi üzerinde Uşşâk, dügâh (la) sesi üzerinde (yerinde) Hicâz, rast sesi üzerinde (yerinde) Nikrîz, ırâk (bakiye diyezi almış fa) sesi üzerinde Hüzzâm çeşnileri ile nîm hicâz (bakiye diyezi almış do) ve dik kürdî (bekiye bemolü almış si) sesleridir.

Türk Müziği Terimleri Sözlüğü İçerisinde Arama

# A B C Ç D E F G H I İ J K L M N O Ö P Q R S Ş T U Ü V Y Z