Rekabet Terimleri Sözlüğü: İngilizce Terimler (B)
B - 1. Sayfa
-
Barriers to Expansion
:
-
Genişleme engelleri, zaten piyasada bulunan teşebbüslerin piyasa ...
-
Behavior/Conduct
:
-
Bkz. Yapı-Davranış-Performans Paradigması (Structure-Conduct-Perf ...
-
Behavioural Remedies
:
-
Bkz. Çözümler/Tedbirler/Koşullar (Remedies)
-
Benchmarking
:
-
Rekabet ihlallerinin değerlendirilmesinde bir ürünün fiyat, maliy ...
-
Bid Rigging, Collusive Bidding (Tendering)
:
-
Rakip teşebbüslerin, herhangi bir satış, sözleşme veya proje için ...
-
Bidding Analysis
:
-
Firmaların ürünlerini ihale yoluyla sattığı piyasalarda gerçekleş ...
-
Bilateral Monopoly/Oligopoly
:
-
Ürünün tek veya birkaç alıcısı ve satıcısının olmasıdır. Bazı dur ...
-
Block Exemption
:
-
Belli tür anlaşmalara grup olarak muafiyet tanınmasına ilişkin dü ...
-
Boycott
:
-
Belli bireyler veya teşebbüslerle iş yapmamaya yönelik anlaşmalar ...
-
Brand Competition
:
-
Farklılaştırılmış ürünleri pazarlayan teşebbüsler, genellikle mar ...
-
Bundled Rebates
:
-
İki veya daha fazla mal veya hizmetin birlikte satın alınması hal ...
-
Bundling
:
-
İki veya daha fazla mal veya hizmetin birlikte satılmasına paket ...
-
Buyer
:
-
Alıcı, bir teşebbüs hesabına mal veya hizmetleri satan teşebbüsle ...
-
Buyer Concentration
:
-
Belli bir ürünün büyük bir yüzdesinin göreli olarak küçük bir alı ...
-
Buyer Power
:
-
Bir veya birden fazla alıcının, söz konusu alım pazarındaki ekono ...
-
Buying Cartel
:
-
Alıcıların alıcı yoğunlaşmasını arttırmak ve böylece lehte koşull ...