eng

Rekabet Terimleri Sözlüğü: İngilizce Terimler (B)

A B C D E F G H I İ J K L M N O P Q R S T U V WX Y Z
B - 1. Sayfa
Barriers to Expansion :
Genişleme engelleri, zaten piyasada bulunan teşebbüslerin piyasa ...
Behavior/Conduct :
Bkz. Yapı-Davranış-Performans Paradigması (Structure-Conduct-Perf ...
Behavioural Remedies :
Bkz. Çözümler/Tedbirler/Koşullar (Remedies)
Benchmarking :
Rekabet ihlallerinin değerlendirilmesinde bir ürünün fiyat, maliy ...
Bid Rigging, Collusive Bidding (Tendering) :
Rakip teşebbüslerin, herhangi bir satış, sözleşme veya proje için ...
Bidding Analysis :
Firmaların ürünlerini ihale yoluyla sattığı piyasalarda gerçekleş ...
Bilateral Monopoly/Oligopoly :
Ürünün tek veya birkaç alıcısı ve satıcısının olmasıdır. Bazı dur ...
Block Exemption :
Belli tür anlaşmalara grup olarak muafiyet tanınmasına ilişkin dü ...
Boycott :
Belli bireyler veya teşebbüslerle iş yapmamaya yönelik anlaşmalar ...
Brand Competition :
Farklılaştırılmış ürünleri pazarlayan teşebbüsler, genellikle mar ...
Bundled Rebates :
İki veya daha fazla mal veya hizmetin birlikte satın alınması hal ...
Bundling :
İki veya daha fazla mal veya hizmetin birlikte satılmasına paket ...
Buyer :
Alıcı, bir teşebbüs hesabına mal veya hizmetleri satan teşebbüsle ...
Buyer Concentration :
Belli bir ürünün büyük bir yüzdesinin göreli olarak küçük bir alı ...
Buyer Power :
Bir veya birden fazla alıcının, söz konusu alım pazarındaki ekono ...
Buying Cartel :
Alıcıların alıcı yoğunlaşmasını arttırmak ve böylece lehte koşull ...