eng

Elzinga-Hogarty Testi nedir? Elzinga- Hogarty Test ne demek?

elzinga-hogarty testi

İngilizce: Elzinga- Hogarty Test

Elzinga-Hogarty testi, ilgili coğrafi pazar tanımında kullanılan bir testtir. Belli bir ürün ya da hizmetin, aday bölge ile diğer bölgeler arasındaki ticaret akışının değerlendirilmesi üzerine kuruludur. Testin dayandığı mantık, aday bölge ile diğer bölgeler arasındaki ticaret akışının görece zayıf olduğu durumlarda, söz konusu aday bölgenin ayrı bir coğrafi pazar olarak nitelendirilmesi üzerine kurulmuştur. Test, LIFO (dışarıdan az giriş) ve LOFI (içeriden az çıkış) olmak üzere iki ölçüte dayanmaktadır. LIFO, ilgili ürünün aday bölgeye diğer bölgelerden yapılan satışının bu bölgedeki tüketimine oranını [1- (İthalat/Yerel tüketim)]; LOFI, ilgili ürünün aday bölgeden diğer bölgelere satışının bu bölgedeki üretimine oranını [1-(İhracat/Yerel Üretim)] ölçmektedir. Testin yaratıcıları Kenneth Elzinga ve Thomas Hogarty, zayıf pazar tespitleri için %75 ve güçlü pazar tespitleri için %90 oranlarını eşik değer olarak öngörmektedir. LIFO ve LOFI değerlerinin ikisinin de bu eşiklerden büyük olması halinde aday bölgenin ayrı bir ilgili coğrafi pazar oluşturabileceği kabul edilmektedir.
(Bkz. ICN (2013), s.56, 20.12.2005 tarih ve 05-86/1194-346 sayılı, 20.12.2005 tarih ve 05-56/1192-344 sayılı Rekabet Kurulu Kararları)

Rekabet Terimleri Sözlüğü

Rekabet Terimleri Sözlüğü İçerisinde Arama