tr en

Rekabet Terimleri Sözlüğü

# A B C Ç D E F G H I İ J K L M N O Ö P R S Ş T U Ü V Y Z

Rekabet Terimleri Sözlüğü (En Çok Görüntülenenler)

Üretici Fazlası Yayılma (Taşma) Etkisi Münhasırlık Ölçek Ekonomisi Dara Kaybı Müşteri Münhasır Dağıtım Geçiş Maliyeti Tüketici Artığı/Fazlası Stratejik Davranış Münhasır Bayilik Tek Elden Satın Alma Anlaşması Stratejik İşbirliği Kapsam Ekonomisi X-Etkinsizliği Paralel Ticaret (Paralel İthalat) İkame Edilebilirlik Doğal Tekel Tam İşlevsel Ortak Girişim Minimum Etkin Ölçek Lisans Vermek Etkinlik Birleşme/Devralma Kontrolü Talep Esnekliği Seçici Dağıtım Sistemleri Ölçeğe Göre Sabit Getiriler Görüş Mektubu Göz Ardı Edilebilirlik Araştırma-Geliştirme (Ar-Ge) Tekelci Rekabet Değişken Maliyet Yıkıcı Fiyatlama Tek Elden Dağıtım Anlaşması Marjinal Gelir Etki Teorisi Aşırı Kapasite Batık Maliyet Zorunlu Unsur Doktrini Fiyat Katılığı Yapı-Davranış-Performans Paradigması Fikri Mülkiyet Hakları Endüstriyel Tasarım Tekel Pazar Gücü İkame Mallar Fiyat/Marj Sıkıştırması Fiilî Kontrol Yeniden Satış Fiyatının Belirlenmesi Sözlü Savunma Potansiyel Rakip Refah Etkisi İşletme Hakkı Devri İki Taraflı Tekel/Oligopol Fiyat Ayrımcılığı Rekabetçi Fiyat Pazar Payı Lerner Endeksi İhracat Karteli Centilmenlik Anlaşmaları Ciro Atıl Kapasite Takas Komisyonu Homojen (Özdeş) Ürünler ayrıştırma Tahsis Etkinliği Sadakat İndirimleri alıcı Konsolidasyon Havuç ve Sopa Politikası Başlangıç Maliyetleri Toplumsal Refah Tam Rekabet Şebeke Dışsallıkları Sapma Oranı SSNIP Testi Nicel Seçici Dağıtım Sistemi muafiyet Haklı Sebep Genel Gider Giriş Engelleri Fiyat Liderliği Dosyaya Giriş Hakkı Elzinga-Hogarty Testi Bağımsız İktisadi Varlık Zorunlu Lisans Yarışabilir Piyasalar Teorisi Uyumlu Eylem Taahhüt Stratejik Karar Seçici Fiyatlama sabotaj Rant Kollama Ölçeğe Göre Azalan Getiri Ortalama Maliyetler Kontrol İkincil Ürün İlgili Coğrafi Pazar Hasmane Devralma Grup İçi İşbirliği Doktrini Fırsat Maliyeti

Rekabet Terimleri Sözlüğü Hakkında

Kaynak: Rekabet Kurumu [http://www.rekabet.gov.tr]

Kayıt Sayısı: 468 (5 Sayfa)

İlk baskısı Mart 2009’da yayımlanan Rekabet Terimleri Sözlüğünün temel amacı, tarihsel olarak Batı dillerinde geliştirilmiş olan rekabet hukuku terim ve kavramlarının Türkçe karşılıklarının ve açıklamalarının derlenmesi, terminolojinin yeknesaklaştırılması ve geliştirilmesi olmuştur. Bugüne kadar Rekabet Kurumu’nun içinden ve dışından yapılan katkılar sonucunda Rekabet Terimleri Sözlüğünün gözden geçirilmiş iki baskısı daha yayımlanmıştır.

1997 yılında faaliyete geçen Rekabet Kurumu, 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’u uygulamanın ve bu Kanun’un kendisine verdiği görevleri yerine getirmenin yanı sıra, gerçekleştirmiş olduğu bilimsel etkinlikler ve yayımladığı eserlerle toplumda rekabet kültürünün ve bilincinin yerleşmesini amaçlamaktadır. Nitekim kuruluşundan bugüne kadar geçen on yedi yılda, Kurumumuz, rekabet ihlallerine yönelik soruşturmalar ve birleşme/devralma işlemlerine ilişkin kararlar ile rekabet hukuku ve politikası alanında uygulamayı belirginleştirip içtihat oluşturmuş ve yeni yaklaşım ve değerlendirmeler içine girmiştir. Ayrıca, rekabet savunuculuğu bağlamında hazırlanan görüşler ve sektör incelemeleri, farklı kamu kurumlarının mevzuat hazırlama süreçlerine verilen katkılar, kamu kurumları ve sivil toplum örgütleriyle yürütülen ortak faaliyetler zemininde yürütülen kurumsal etkinlikler, rekabet bilgisi ve kültürünün toplumsal hayatın bir parçası olmasına katkıda bulunmaktadır.

Ülkemiz ekonomik hayatında önemi giderek artan rekabet hukuku ve politikasının kamuoyu tarafından doğru bir şekilde anlaşılarak benimsenmesi ve sağlıklı bir şekilde uygulanması açısından Rekabet Terimleri Sözlüğü atılmış önemli bir adımdır.

Rekabet Terimleri Sözlüğünün önceki baskılarında Rekabet Kurumu bünyesindeki uzmanlık tezleri, OECD ve Avrupa Birliği Komisyonu sözlükleri ile çeşitli akademik yayınlardan yararlanılmıştır. Gözden geçirilmiş beşinci baskıda, Uluslararası Rekabet Ağı (ICN) metinleri taranmış, kavramların net bir şekilde anlaşılmasını sağlamak amacıyla, bazı açıklamaları geliştirici yönde değişiklikler yapılmış, kaynakça ve içerik mevzuat bağlamında güncellenmiştir. Beşinci baskının esas katkısı, iktisadi bakış açısı çerçevesinde araştırma ve analiz tekniklerinin teorik ve uygulamadaki anlamlarına yer vermek olmuştur. Bu doğrultuda, eklenen terimlerin açıklamaları yapılırken yabancı kaynaklardan yararlanmanın yanı sıra, Rekabet Kurulu’nun son dönemlerde iktisadi analiz tekniklerini kullandığı kararlar da dikkate alınmıştır.

Rekabet Terimleri Sözlüğü İçerisinde Arama