Rekabet Terimleri Sözlüğü

# A B C Ç D E F G H I İ J K L M N O Ö P R S Ş T U Ü V Y Z

Rekabet Terimleri Sözlüğü (En Çok Görüntülenenler)

Üretici Fazlası Dara Kaybı Ölçek Ekonomisi Yayılma (Taşma) Etkisi Münhasırlık Müşteri Tüketici Artığı/Fazlası Geçiş Maliyeti Münhasır Dağıtım Tek Elden Satın Alma Anlaşması Münhasır Bayilik Stratejik Davranış Doğal Tekel Talep Esnekliği Değişken Maliyet X-Etkinsizliği Minimum Etkin Ölçek Tekelci Rekabet Stratejik İşbirliği Araştırma-Geliştirme (Ar-Ge) Marjinal Gelir Birleşme/Devralma Kontrolü Yıkıcı Fiyatlama Kapsam Ekonomisi Tek Elden Dağıtım Anlaşması Paralel Ticaret (Paralel İthalat) Aşırı Kapasite Etkinlik Ölçeğe Göre Sabit Getiriler İkame Edilebilirlik Tam İşlevsel Ortak Girişim Seçici Dağıtım Sistemleri Lisans Vermek Görüş Mektubu Etki Teorisi Göz Ardı Edilebilirlik Fiilî Kontrol Homojen (Özdeş) Ürünler Zorunlu Unsur Doktrini Fikri Mülkiyet Hakları İhracat Karteli Endüstriyel Tasarım Batık Maliyet Centilmenlik Anlaşmaları Ciro Yapı-Davranış-Performans Paradigması İkame Mallar Fiyat/Marj Sıkıştırması Yeniden Satış Fiyatının Belirlenmesi Atıl Kapasite Tekel Sözlü Savunma Potansiyel Rakip Pazar Gücü İşletme Hakkı Devri Rekabetçi Fiyat Refah Etkisi Lerner Endeksi Fiyat Katılığı Pazar Payı İki Taraflı Tekel/Oligopol Fiyat Ayrımcılığı Takas Komisyonu ayrıştırma Pareto Etkinliği İşlevsel İndirimler Zımni Anlaşma Nicel Seçici Dağıtım Sistemi Tam Rekabet Ürün Pazarı Tahsis Etkinliği SSNIP Testi Rant Kollama Kontrol Şebeke Dışsallıkları Elzinga-Hogarty Testi Statik Oyun sabotaj Per Se (Mutlak, Kesin) Konsolidasyon Birleşme ve Devralma  Yoğunlaşma Stratejik Karar Ölçeğe Göre Azalan Getiri İkincil Ürün Fırsat Maliyeti Başlangıç Maliyetleri Zorunlu Lisans Uyumlu Eylem Taahhüt Sapma Oranı Grup Muafiyeti alıcı Yenilikçi Pazarlar Yığın Ekonomisi Piyasa Başarısızlığı/Aksaklığı Konsorsiyum Herfindahl Hirschman Endeksi (HHI) Rant Genel Gider

Rekabet Terimleri Sözlüğü Hakkında

Kaynak: Rekabet Kurumu [http://www.rekabet.gov.tr]

Kayıt Sayısı: 468 (5 Sayfa)

İlk baskısı Mart 2009’da yayımlanan Rekabet Terimleri Sözlüğünün temel amacı, tarihsel olarak Batı dillerinde geliştirilmiş olan rekabet hukuku terim ve kavramlarının Türkçe karşılıklarının ve açıklamalarının derlenmesi, terminolojinin yeknesaklaştırılması ve geliştirilmesi olmuştur. Bugüne kadar Rekabet Kurumu’nun içinden ve dışından yapılan katkılar sonucunda Rekabet Terimleri Sözlüğünün gözden geçirilmiş iki baskısı daha yayımlanmıştır.

1997 yılında faaliyete geçen Rekabet Kurumu, 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’u uygulamanın ve bu Kanun’un kendisine verdiği görevleri yerine getirmenin yanı sıra, gerçekleştirmiş olduğu bilimsel etkinlikler ve yayımladığı eserlerle toplumda rekabet kültürünün ve bilincinin yerleşmesini amaçlamaktadır. Nitekim kuruluşundan bugüne kadar geçen on yedi yılda, Kurumumuz, rekabet ihlallerine yönelik soruşturmalar ve birleşme/devralma işlemlerine ilişkin kararlar ile rekabet hukuku ve politikası alanında uygulamayı belirginleştirip içtihat oluşturmuş ve yeni yaklaşım ve değerlendirmeler içine girmiştir. Ayrıca, rekabet savunuculuğu bağlamında hazırlanan görüşler ve sektör incelemeleri, farklı kamu kurumlarının mevzuat hazırlama süreçlerine verilen katkılar, kamu kurumları ve sivil toplum örgütleriyle yürütülen ortak faaliyetler zemininde yürütülen kurumsal etkinlikler, rekabet bilgisi ve kültürünün toplumsal hayatın bir parçası olmasına katkıda bulunmaktadır.

Ülkemiz ekonomik hayatında önemi giderek artan rekabet hukuku ve politikasının kamuoyu tarafından doğru bir şekilde anlaşılarak benimsenmesi ve sağlıklı bir şekilde uygulanması açısından Rekabet Terimleri Sözlüğü atılmış önemli bir adımdır.

Rekabet Terimleri Sözlüğünün önceki baskılarında Rekabet Kurumu bünyesindeki uzmanlık tezleri, OECD ve Avrupa Birliği Komisyonu sözlükleri ile çeşitli akademik yayınlardan yararlanılmıştır. Gözden geçirilmiş beşinci baskıda, Uluslararası Rekabet Ağı (ICN) metinleri taranmış, kavramların net bir şekilde anlaşılmasını sağlamak amacıyla, bazı açıklamaları geliştirici yönde değişiklikler yapılmış, kaynakça ve içerik mevzuat bağlamında güncellenmiştir. Beşinci baskının esas katkısı, iktisadi bakış açısı çerçevesinde araştırma ve analiz tekniklerinin teorik ve uygulamadaki anlamlarına yer vermek olmuştur. Bu doğrultuda, eklenen terimlerin açıklamaları yapılırken yabancı kaynaklardan yararlanmanın yanı sıra, Rekabet Kurulu’nun son dönemlerde iktisadi analiz tekniklerini kullandığı kararlar da dikkate alınmıştır.

Rekabet Terimleri Sözlüğü İçerisinde Arama