Dil Bilgisi Terimleri Sözlükleri
Bilim Terimleri Sözlükleri
Teknik Terimler Sözlükleri
Sanat Terimleri Sözlükleri
Spor Terimleri Sözlükleri
Hukuk Terimleri Sözlükleri
Ekonomi Terimleri Sözlükleri
Eğitim Terimleri Sözlükleri
Çevre Terimleri Sözlükleri
Sağlık Terimleri Sözlükleri
Sosyal Terimler Sözlükleri
Kodlama Sözlükleri
Kitaplar
|
Rekabet Terimleri SözlüğüRekabet Terimleri Sözlüğü (En Çok Görüntülenenler)
Üretici Fazlası
Dara Kaybı
Ölçek Ekonomisi
Yayılma (Taşma) Etkisi
Münhasırlık
Müşteri
Tüketici Artığı/Fazlası
Geçiş Maliyeti
Münhasır Dağıtım
Tek Elden Satın Alma Anlaşması
Münhasır Bayilik
Stratejik Davranış
Doğal Tekel
Talep Esnekliği
Değişken Maliyet
X-Etkinsizliği
Minimum Etkin Ölçek
Tekelci Rekabet
Stratejik İşbirliği
Araştırma-Geliştirme (Ar-Ge)
Marjinal Gelir
Birleşme/Devralma Kontrolü
Yıkıcı Fiyatlama
Kapsam Ekonomisi
Tek Elden Dağıtım Anlaşması
Paralel Ticaret (Paralel İthalat)
Aşırı Kapasite
Etkinlik
Ölçeğe Göre Sabit Getiriler
İkame Edilebilirlik
Tam İşlevsel Ortak Girişim
Seçici Dağıtım Sistemleri
Lisans Vermek
Görüş Mektubu
Etki Teorisi
Göz Ardı Edilebilirlik
Fiilî Kontrol
Homojen (Özdeş) Ürünler
Zorunlu Unsur Doktrini
Fikri Mülkiyet Hakları
İhracat Karteli
Endüstriyel Tasarım
Batık Maliyet
Centilmenlik Anlaşmaları
Ciro
Yapı-Davranış-Performans Paradigması
İkame Mallar
Fiyat/Marj Sıkıştırması
Yeniden Satış Fiyatının Belirlenmesi
Atıl Kapasite
Tekel
Sözlü Savunma
Potansiyel Rakip
Pazar Gücü
İşletme Hakkı Devri
Rekabetçi Fiyat
Refah Etkisi
Lerner Endeksi
Fiyat Katılığı
Pazar Payı
İki Taraflı Tekel/Oligopol
Fiyat Ayrımcılığı
Takas Komisyonu
ayrıştırma
Pareto Etkinliği
İşlevsel İndirimler
Zımni Anlaşma
Nicel Seçici Dağıtım Sistemi
Tam Rekabet
Ürün Pazarı
Tahsis Etkinliği
SSNIP Testi
Rant Kollama
Kontrol
Şebeke Dışsallıkları
Elzinga-Hogarty Testi
Statik Oyun
sabotaj
Per Se (Mutlak, Kesin)
Konsolidasyon
Birleşme ve Devralma
Yoğunlaşma
Stratejik Karar
Ölçeğe Göre Azalan Getiri
İkincil Ürün
Fırsat Maliyeti
Başlangıç Maliyetleri
Zorunlu Lisans
Uyumlu Eylem
Taahhüt
Sapma Oranı
Grup Muafiyeti
alıcı
Yenilikçi Pazarlar
Yığın Ekonomisi
Piyasa Başarısızlığı/Aksaklığı
Konsorsiyum
Herfindahl Hirschman Endeksi (HHI)
Rant
Genel Gider
Rekabet Terimleri Sözlüğü HakkındaKaynak: Rekabet Kurumu [http://www.rekabet.gov.tr] Kayıt Sayısı: 468 (5 Sayfa) İlk baskısı Mart 2009’da yayımlanan Rekabet Terimleri Sözlüğünün temel amacı, tarihsel olarak Batı dillerinde geliştirilmiş olan rekabet hukuku terim ve kavramlarının Türkçe karşılıklarının ve açıklamalarının derlenmesi, terminolojinin yeknesaklaştırılması ve geliştirilmesi olmuştur. Bugüne kadar Rekabet Kurumu’nun içinden ve dışından yapılan katkılar sonucunda Rekabet Terimleri Sözlüğünün gözden geçirilmiş iki baskısı daha yayımlanmıştır. 1997 yılında faaliyete geçen Rekabet Kurumu, 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’u uygulamanın ve bu Kanun’un kendisine verdiği görevleri yerine getirmenin yanı sıra, gerçekleştirmiş olduğu bilimsel etkinlikler ve yayımladığı eserlerle toplumda rekabet kültürünün ve bilincinin yerleşmesini amaçlamaktadır. Nitekim kuruluşundan bugüne kadar geçen on yedi yılda, Kurumumuz, rekabet ihlallerine yönelik soruşturmalar ve birleşme/devralma işlemlerine ilişkin kararlar ile rekabet hukuku ve politikası alanında uygulamayı belirginleştirip içtihat oluşturmuş ve yeni yaklaşım ve değerlendirmeler içine girmiştir. Ayrıca, rekabet savunuculuğu bağlamında hazırlanan görüşler ve sektör incelemeleri, farklı kamu kurumlarının mevzuat hazırlama süreçlerine verilen katkılar, kamu kurumları ve sivil toplum örgütleriyle yürütülen ortak faaliyetler zemininde yürütülen kurumsal etkinlikler, rekabet bilgisi ve kültürünün toplumsal hayatın bir parçası olmasına katkıda bulunmaktadır. Ülkemiz ekonomik hayatında önemi giderek artan rekabet hukuku ve politikasının kamuoyu tarafından doğru bir şekilde anlaşılarak benimsenmesi ve sağlıklı bir şekilde uygulanması açısından Rekabet Terimleri Sözlüğü atılmış önemli bir adımdır. Rekabet Terimleri Sözlüğünün önceki baskılarında Rekabet Kurumu bünyesindeki uzmanlık tezleri, OECD ve Avrupa Birliği Komisyonu sözlükleri ile çeşitli akademik yayınlardan yararlanılmıştır. Gözden geçirilmiş beşinci baskıda, Uluslararası Rekabet Ağı (ICN) metinleri taranmış, kavramların net bir şekilde anlaşılmasını sağlamak amacıyla, bazı açıklamaları geliştirici yönde değişiklikler yapılmış, kaynakça ve içerik mevzuat bağlamında güncellenmiştir. Beşinci baskının esas katkısı, iktisadi bakış açısı çerçevesinde araştırma ve analiz tekniklerinin teorik ve uygulamadaki anlamlarına yer vermek olmuştur. Bu doğrultuda, eklenen terimlerin açıklamaları yapılırken yabancı kaynaklardan yararlanmanın yanı sıra, Rekabet Kurulu’nun son dönemlerde iktisadi analiz tekniklerini kullandığı kararlar da dikkate alınmıştır. Rekabet Terimleri Sözlüğü İçerisinde Arama |