İngilizce: Bilateral Monopoly/Oligopoly
Ürünün tek veya birkaç alıcısı ve satıcısının olmasıdır. Bazı durumlarda alıcı(lar) pazardaki tek (veya birkaç) büyük satıcının pazar gücünü bastırmak için karşı güç oluşturup monopol veya oligopol durumlarına kıyasla daha yüksek bir üretim ve daha düşük bir fiyat elde etmeye çalışırlar. Bu, özellikle, şu durumlarda geçerlidir: - Ürünün üst piyasalardaki arzı esnekse (yani fiyat değişimlerine oldukça duyarlıysa ve üretim darboğazları da yoksa), - Alıcılar alımlarının büyüklüğünden dolayı tekelci satıcıların fiyatlarını önemli ölçüde aşağıya çekebiliyorsa, - Alıcıların kendisi de alt piyasalarda fiyat rekabetiyle karşı karşıyaysa. Böyle bir durumun en iyi örneği bir ara ürün alımıdır. Eğer, ürünün üst piyasadaki arzı sınırlıysa ve alt piyasada da yeterli rekabet yoksa, iki taraflı monopol/oligopol alıcı ve satıcılar aralarında tüketicinin aleyhine bir kâr paylaşımıyla sonuçlanabilecektir.