eng

Rekabet Terimleri Sözlüğü: İngilizce Terimler (3)

A B C D E F G H I İ J K L M N O P Q R S T U V WX Y Z
3. Sayfa
Hard Core Restrictions :
Birçok rekabet otoritesi tarafından yararlı hiçbir etki doğurmadı ...
Harvard School :
Yapı-Davranış-Performans (Structure-Conduct-Performance) paradigm ...
Herfindahl Hirschman Index (HHI) :
Bkz. Yoğunlaşma Ölçümleri (Measurement of Concentration)
Heterogenous Goods :
İşlev bakımından aynı kategori altında yer alan ancak kalite, tat ...
Hit and Run Entry :
Bu stratejide, pazara büyük kâr yapmak amacıyla girilir ancak hem ...
Homogenous Products :
Tüketici bakımından birbirleriyle aynı olarak görülen ürünlerdir. ...
Horizontal Agreements / Horizontal Restrictions :
Üretim ve dağıtım zincirinin aynı aşamasında faaliyet gösteren fi ...
Horizontal Divestiture :
Bir pazardaki kemikleşmiş tekel yapısından kaynaklanan sorunlar, ...
Horizontal Merger & Acquisition :
Ürün, teknoloji ve pazar anlamında aynı piyasa seviyesinde faaliy ...
Hostile Takeover :
Bir teşebbüsün diğer bir teşebbüsün hisselerini ele geçirmesinin ...
Hypothetical Monopolist :
İlgili pazarın tespit edilmesine yönelik analizlerde, aday niteli ...
Idle Capacity :
Belli koşullar altında var olan üretim gücünün kullanılmayan kısm ...
Implicit Approval :
Kurulun süresi içinde birleşme veya devralmaya ilişkin müracaata ...
Increasing Returns to Scale :
Üretim miktarı arttıkça, teşebbüsün ortalama maliyetinin düşmesi ...
Incremental Prices and Costs :
Her bir birimlik fiyat ve maliyet artışı karşısında, potansiyel r ...
Independent Administrative Authorities :
İdarenin bilinen klasik örgütlenmesi dışında kalan ve yapılanmala ...
Independent Economic Entity :
Bkz. Teşebbüs (Undertaking) Bağlama Tying Satıcı konumundaki bir ...
Indirect Control on Prices :
Dolaylı fiyat kontrolü, ürün ve/veya üretici bazında kâr kontrolü ...
Industrial Design :
Tasarım, az veya çok sayıdaki parçaların bir amaca yönelik olarak ...
Industry Concentration :
Belirli bir iş kolunda faaliyet gösteren teşebbüsler sayıca azalm ...
Information Exchange :
Bilgi değişimi, iki veya daha fazla rakip teşebbüsün, rekabete il ...
Innovation :
Yenilik, bilimsel araştırmadan icada, geliştirmeye ve ticarileşti ...
Innovative Markets :
Geleceklerinin gayri maddi mal yaratmaktaki başarılarına bağlı ol ...
Input Foreclosure :
Girdi kısıtlaması, bir dikey birleşme veya devralma işlemi sonras ...
Intellectual Property Rights :
Fikir ve sanat eserleri, patent, faydalı model, tasarım, marka, e ...
Inter-Brand Competition :
Aynı piyasada satılan mallardan ayrıştırılmak amacıyla, ürünleri ...
Interchange Fee :
Bankalar kartlı ödeme ağlarında iki tür faaliyet göstermektedir. ...
Interim Measures :
Bir rekabet incelemesi sonuçlanana kadar, piyasada sonradan onarı ...
Interlocking Directorates :
Bkz. Azınlık Hissedarlığı (Minority Shareholding)
International Cartels :
Birden fazla ülkeyi kapsayan kartellerdir. (Bkz. Kartel (Cartel) ...
International Competition Network (ICN) :
Uluslararası Rekabet Ağı (ICN), Rekabet Kurumu’nun da üyesi olduğ ...
Intra-Brand Competition :
Aynı markalı ürünün dağıtıcıları veya perakendecileri arasındaki ...
Intra-Enterprise Conspiracy Doctrine :
Grup içi işbirliği doktrini, aynı mülkiyet ve kontrol altında ola ...
Joint Control :
Ortak kontrol iki ya da daha fazla teşebbüsün bir diğer teşebbüsü ...
Joint Cost :
Ortak maliyet, teşebbüsün birden fazla ürününün tek bir üretim sü ...
Joint Dominant Position :
Bkz. Birlikte Hâkimiyet (Collective Dominance)
Joint Production Agreements :
Aynı ürün pazarında aktif olarak faaliyet gösteren ya da bir uzma ...
Joint Profit Maximization :
Kartel, duopol, oligopol gibi oluşumlarda yer alan üyelerin fiyat ...
Joint Purchasing Agreements :
Anlaşma tarafı alıcıların, sağlayıcılar karşısında pazarlık güçle ...
Joint Selling Agreements :
Rakip teşebbüsler arasında, fiyat da dâhil olmak üzere satış ve p ...
Joint Venture :
İki ya da daha fazla sayıda bağımsız teşebbüsün sahip olduğu kayn ...
Joint Ventures on Distribution or Trade :
Aynı seviyede faaliyetlerini sürdüren rakipler arasında, ürünleri ...
Know-How :
Tecrübe ve denemeler sonucu elde edilen uygulamaya yönelik, gizli ...
Legal Monopoly :
Bir yasal düzenlemeden gelen imtiyazla tekel haline gelme durumun ...
Leniency Programs :
Kartellerin ortaya çıkarılması amacıyla rekabet otoritesiyle işbi ...
Lerner Index :
Ekonomist A.P. Lerner tarafından tekel veya pazar gücünü ölçmek i ...
Leveraging :
Bir pazardaki gücün diğer bir pazara aktarılmasıdır. (Bkz. Hâkim ...
Licensing :
Bir faaliyeti gerçekleştirmek amacıyla lisans veren (licensor) ta ...
Limit Pricing :
Pazara giriş gerçekleşmeden önce pazarda faaliyet gösteren teşebb ...
Loyalty Discounts (Fidelity Rebates) :
Herhangi bir alıcının belirli bir referans dönem içerisindeki iht ...
Marginal Cost :
Bir birim daha üretmenin yarattığı maliyettir. Marjinal maliyetle ...
Marginal Firms :
Birim maliyet ya da çeşitli dezavantajlardan dolayı piyasadaki fi ...
Marginal Revenue :
Satış bir birim arttığında elde edilen ekstra gelirdir. (Bkz. OEC ...
Market :
Bkz. İlgili Pazar (Relevant Market)
Market Entry :
Daha önce piyasada faaliyet göstermeyen teşebbüslerin faaliyet gö ...
Market Failure :
Piyasadaki sonuçların Pareto etkinliğinde olmadığı durumları açık ...
Market Power :
Bir ya da bir grup teşebbüsün üretimi sınırlayarak fiyatı rekabet ...
Market Share :
Bir pazardaki teşebbüsün, toplam üretim veya satış ya da kapasite ...
Market Sharing Agreement :
Bkz. Kartel (Cartel)
Maverick Firm :
Oyunbozan firma, rakipler arası rekabet karşıtı koordinasyona dâh ...
Measurement of Concentration :
Sanayi iktisadında çeşitli yoğunlaşma endeksleri veya ölçümleri ö ...
Merger & Acquisition :
Kontrolde kalıcı değişiklik meydana getirecek şekilde, iki veya d ...
Merger Control :
Birleşme/Devralma kontrolü, rekabet politikası ve uygulamalarının ...
Mergers within The Same Group :
Bağımsız teşebbüsler arasında gerçekleşmeyen, birleşme ve devralm ...
Minimum Efficient Scale :
Minimum etkin ölçek ortalama maliyetlerin minimize edildiği en kü ...
Minority Shareholding :
Rekabet hukukunda, azınlık hissedarlıkları ve birbirine bağlı yön ...
Mobility Barriers :
Hareketlilik engelleri, teşebbüslerin bir piyasaya girme veya piy ...
Monopolistic Competition :
Çok sayıda teşebbüsün, ikame edilebilir malları üretip sattıkları ...
Monopolization :
Hâkim durumdaki bir teşebbüsün veya önde gelen birkaç teşebbüsün ...
Monopoly :
Tekel, piyasada tek bir satıcının olduğu durumdur. Tanımı gereği, ...
Monopoly Power :
Bkz. Pazar Gücü (Market Power)
Monopsony :
Monopson, tek bir alıcının olduğu piyasadır. Sadece birkaç alıcın ...
Most Favored Customer Clause :
Bir müşteriye sağlanan olumlu alım/satım koşullarının, sözleşmesi ...
Multiple Basing Point System :
Bkz. Teslim Fiyatlandırması (Delivery Pricing)
Multiple Zone Pricing System :
Bkz. Teslim Fiyatlandırması (Delivery Pricing)
Multi-Sided Markets :
Teşebbüslerin talepleri birbiriyle alakalı olan iki ya da daha fa ...
Natural Experiment :
İlgili pazarın tanımlanmasında ve tek taraflı etkilerin değerlend ...
Natural Monopoly :
Eğer tek bir teşebbüs, piyasaya iki veya daha fazla teşebbüsün fa ...
Negative Clearance :
Rekabet otoritelerinin herhangi bir anlaşma veya uygulamanın reka ...
Negative Control :
Hissedarların veto hakları kullanarak (bir eylemin yapılmasını sö ...
Network Effects :
Kullanıcı sayısı arttıkça belli bir ürünün ya da hizmetin belli b ...
Network Externalities :
Şebeke dışsallığı, bir şebekeye katılan her tüketicinin şebeke iç ...
Non Full-Function Joint Ventures :
Bir ortak girişim, ana teşebbüslerin iş faaliyet alanlarından sad ...
Non-Competition Clause :
Alıcının anlaşma konusu mal veya hizmetlerle rekabet eden mal vey ...
Non-Price Competition :
Teşebbüsler arasındaki rekabetin fiyat haricinde reklam, kalite, ...
Non-Price Predation :
Rakiplerin maliyetlerini yükseltmeyi içeren bir çeşit stratejik d ...
Notification :
Bildirim, birleşme/devralma izni, menfi tespit belgesi veya muafi ...
Oligopolistic Interdependence :
İlgili ürünün üretiminin, az sayıda ve birbirine yakın güçteki te ...
Oligopoly :
Fiyat ve üretim politikaları açısından karşılıklı bir bağımlılık ...
Oligopsony :
Piyasada sadece birkaç alıcı olması durumudur. (Bkz. Monopson (Mo ...
One-Shot/Static Game :
Oyun teorisinde, oyuncuların hamlelerini bir kerede belirlemesi v ...
One-Stop Shopping :
Müşterilerin farklı sektörlere yönelik taleplerinin tek bir hizme ...
Opportunity Cost :
En geniş tanımıyla çeşitli alternatifler arasından birinin seçilm ...
Optimum Size :
Mümkün olan en düşük maliyetle üretim ve satışa imkân veren ölçek ...
Oral Hearing :
Sözlü savunma, ilgili tarafların savunmalarını sözlü olarak daha ...
Overheads :
İşletme giderleri, çalışan maaşları, reklâm ve pazarlama giderler ...
Package Tie-In :
Satışın gereği olarak herhangi bir ürün, bir diğeriyle birlikte s ...
Parallel Behaviour :
Bkz. Bilinçli Paralellik (Conscious Parallelism)
Parallel Trade (Parallel Imports) :
Belli bir teşebbüs tarafından kurulan dağıtım sisteminin dışında ...
Parent Undertaking :
Yavru şirketlere sahip olan veya yavru şirketleri işleten teşebbü ...