eng

Customer Due Diligence ne demek?

customer due diligence

İngilizce: Customer Due Diligence

Kısatma: CDD

Karapara aklama ve terörün finansmanı ile mücadele kapsamında yükümlülerin uygulaması gereken “müşterinin tanınması” tedbirleri. FATF standartlarına göre finansal ve finansal olmayan kuruluşlar için getirilen bu tedbirler genel olarak şunlardır: a) müşteriye ait kimlik tespitinin yapılması ve bu müşteriye ait kimlik bilgilerinin güvenilir, belge, veri ya da bilgiler kullanılarak teyit edilmesi, b) gerçek faydalanıcının kimliğinin tespit edilmesi ve kimliğinin teyidi için gerekli tedbirlerin alınması, c) iş ilişkisinin amacı ve gerçek niteliğinin anlaşılması ve mümkün olduğu ölçüde bunlar hakkında bilgi edinilmesi, d) gerçekleştirilmekte olan işlemlerin, müşterilerin mali profilleri ile tutarlı olmasına dikkat edilmesi, e) iş ilişkisi boyunca risk bazlı yaklaşımın esas alınması. Yükümlülerin müşterini tanı tedbirlerini uygulayacağı durumlar şunlardır: a) İş ilişkisi tesis ederken, b) belirli bir limitin üzerinde işlemler gerçekleştirirken (bu limit FATF Standartlarına göre finansal kuruluşlar için 15.000 ABD Doları/Avro, Mevzuatımıza göre bütün yükümlüler için 20.000 TL olarak belirlenmiştir.) b) sınır ötesi elektronik transferler ve yurtiçi elektronik transferler gerçekleştirirken, c) Karapara aklama veya terörün finansmanı şüphesi olduğunda, d) Daha önce elde edilen müşteri kimlik bilgilerinin doğruluğu veya yeterliliği hakkında şüphe duyulduğunda. (Mevzuatımızda mer’i olan 5549 sayılı Kanuna göre çıkarılan Uyum Yönetmeliği ile Tedbirler Yönetmeliğinin ilgili maddelerinde va’z edilen hususlar kapsamlı tedbirleri içermektedir.)

Karapara Terimleri Sözlüğü