İngilizce: Customer Risk Factors
Müşterinin tanınması kapsamında karşılaşılabilen müşteri risk faktörleri. Bu faktörler yüksek risk faktörleri ve düşük risk faktörleri olarak kategorize edilebilir. Yüksek risk kapsamındaki belli başlı faktörler şunlardır: a) finansal kuruluş ve müşteri arasında önemli ve açıklanamamış coğrafi uzaklık, b) yurtdışında yerleşik müşteriler, c) elinde şahsi malvarlığı tutan tüzel kişiler, d) gerçek faydalanıcı adına hisse çoğunluğuna sahip şirketler, d) nakit yoğun çalışan işletmeler, e) kuruluşu ve yapısı olağandışı ve fazla karmaşık olan şirketler. Düşük müşteri riski kapsamdaki belli başlı faktörler ise şunlardır: a) yükümlülerinin uluslararası standartlara uygun şekilde karapara aklama ve terörün finansmanı ile mücadele yükümlülüklerine tabi olmaları, b) yükümlülüklerin uygulanıyor ve etkin bir şekilde denetleniyor olması, c) borsaya kayıtlı olan ve gerçek faydalanıcı konusunda yeterli şeffaflık sağlayan halka açık şirketlerin olması, d) Kamu idareleri ve kuruluşlarının işlemleri.