İng. Crowdsourced Content
Genellikle yaratıcılık, problem çözme veya verimlilik olan ortak bir hedefe ulaşmak için bir ‘kalabalığın’ veya bir grup insandan yardım alma tekniğidir. Bu senaryoda, bizim için materyal üretmeleri veya sürece katılmaları için insanların yardımını almak isteriz.Etkili içerik kitle kaynak kullanımı üç amaca hizmet eder: başka bir kişinin bakış açısına izin verir, makalelerinize bilgi ekler ve yazma ihtiyacınızı ortadan kaldırır. Bloglarının kalitesini artırmak ve içerik oluşturmalarını geliştirmek isteyen herhangi bir firma, bu üç avantajı göz önünde bulundurmalıdır. Kitle kaynak kullanımı, ilk kez 2006 yılında yazar Jeff Howe tarafından Wired Magazine’de bahsi geçmiş bir kelimedir daha sonra 1 Şubat 2008 tarihli Daren C. Brabham tarafından yayınlanan bir makalede , “kitle kaynak (crowdsourcing) kelimesini kullanarak bilimsel araştırma yayınlayan ilk kişidir. Kitle kaynak kullanımı yöntemini genellikle gazeteciler, şirket çalışanları veya farklı tedarikçilerden ziyade büyük bir grup insan, özellikle online freelancer toplulukları kullanmaktadır.