İng. Product-Price-Place-Promotion Ks. 4P
1960’lı yıllarda pazarlama gurusu olarak bilinen Philip Kotler’in “Pazarlama İlkeleri” kitabında tanımladığı hedef pazarı takip etme amacıyla kullanılan Ürün, fiyat, yer ve promosyon olarak 4 ana bileşenden oluşan pazarlama araçları toplamıdır.
Ürün: Bir grubun ihtiyaçlarını karşılamak için üretilen veya kurulan mal ve hizmetler. Doğru ürünü pazarla buluşturmak için öncesinde pazar araştırması yapılır ve ürün pazar ihtiyaçlarına göre tasarlanır.
Fiyat: Müşterilerin satın alacağı ürün veya ürünler için ödemey kabuk edeceği miktar. Fiyatlar belirlenirken rakiple göz önünde bulundurulur çünkü fiyatlar yüksek olursa potansiyel müşteriler kaybedilir, düşük olursa kar elde etmek zorlaşır.
Yer: Ürünlerin doğru zamanda ve doğru yerde müşterilerle buluşturulması gerekir.Müşterilerin nerede ürüne ulaşmak isteyeceğini bilmek için hedef pazar analizini iyi yapmak gerekir.Yoğun dağıtım, özel dağıtım, seçici dağıtım ve marka kiralama (franchising) başlıca dağıtım stratejileri dir.
Promosyon: Ürün bilinirliğini arttırmayı ve pazarda yer edinmesini sağlayan tanıtım faaliyetlerini kapsar.Satış organizasyonları, halkla ilişkiler, reklam, satış promosyonları gibi uygulamalardan oluşur.