|
Dil Bilgisi Terimleri Sözlükleri
Bilim Terimleri Sözlükleri
Teknik Terimler Sözlükleri
Sanat Terimleri Sözlükleri
Spor Terimleri Sözlükleri
Hukuk Terimleri Sözlükleri
Ekonomi Terimleri Sözlükleri
Eğitim Terimleri Sözlükleri
Çevre Terimleri Sözlükleri
Sağlık Terimleri Sözlükleri
Sosyal Terimler Sözlükleri
Kodlama Sözlükleri
|
Rekabet Terimleri SözlüğüRekabet Terimleri Sözlüğü (En Çok Görüntülenenler)
Dara Kaybı
Üretici Fazlası
Ölçek Ekonomisi
Müşteri
Yayılma (Taşma) Etkisi
Münhasırlık
Geçiş Maliyeti
Münhasır Dağıtım
Münhasır Bayilik
Tek Elden Satın Alma Anlaşması
Tüketici Artığı/Fazlası
Stratejik Davranış
Doğal Tekel
Etkinlik
X-Etkinsizliği
Fikri Mülkiyet Hakları
Ciro
Marjinal Gelir
Talep Esnekliği
Stratejik İşbirliği
Minimum Etkin Ölçek
Lisans Vermek
İkame Edilebilirlik
Araştırma-Geliştirme (Ar-Ge)
Fiilî Kontrol
Değişken Maliyet
Aşırı Kapasite
Yıkıcı Fiyatlama
Paralel Ticaret (Paralel İthalat)
Tekelci Rekabet
Kapsam Ekonomisi
Tek Elden Dağıtım Anlaşması
Rekabetçi Fiyat
Birleşme/Devralma Kontrolü
Tam İşlevsel Ortak Girişim
Etki Teorisi
Görüş Mektubu
Ölçeğe Göre Sabit Getiriler
Göz Ardı Edilebilirlik
alıcı
Seçici Dağıtım Sistemleri
Fiyat/Marj Sıkıştırması
Homojen (Özdeş) Ürünler
Endüstriyel Tasarım
Tekel
Takas Komisyonu
Rant
Kontrol
Atıl Kapasite
Yapı-Davranış-Performans Paradigması
Yeniden Satış Fiyatının Belirlenmesi
Pazar Payı
İkame Mallar
Batık Maliyet
Tahsis Etkinliği
Konsolidasyon
Statik Oyun
Hasmane Devralma
Sözlü Savunma
İhracat Karteli
denge
Yığın Ekonomisi
Potansiyel Rakip
İşletme Hakkı Devri
Centilmenlik Anlaşmaları
İki Taraflı Tekel/Oligopol
Rant Kollama
Pazar Gücü
Fiyat Katılığı
Birleşme ve Devralma
Altın Hisse
Lerner Endeksi
Zorunlu Unsur Doktrini
SSNIP Testi
Taahhüt
Kâr
Yoğunlaşma
Ürün Pazarı
ayrıştırma
Pareto Etkinliği
muafiyet
sabotaj
Fiyat Ayrımcılığı
Dışsallıklar
Pasif Satışlar
Refah Etkisi
Kıyaslama
Fırsat Maliyeti
Zımni Anlaşma
Tam Rekabet
acente
Mal
Hizmet
Uyumlu Eylem
Nihai Kullanıcı
Havuç ve Sopa Politikası
Per Se (Mutlak, Kesin)
Konsorsiyum
Kiralama
Duopol
Rekabet Terimleri Sözlüğü HakkındaKaynak: Rekabet Kurumu [http://www.rekabet.gov.tr] Kayıt Sayısı: 468 (5 Sayfa) İlk baskısı Mart 2009’da yayımlanan Rekabet Terimleri Sözlüğünün temel amacı, tarihsel olarak Batı dillerinde geliştirilmiş olan rekabet hukuku terim ve kavramlarının Türkçe karşılıklarının ve açıklamalarının derlenmesi, terminolojinin yeknesaklaştırılması ve geliştirilmesi olmuştur. Bugüne kadar Rekabet Kurumu’nun içinden ve dışından yapılan katkılar sonucunda Rekabet Terimleri Sözlüğünün gözden geçirilmiş iki baskısı daha yayımlanmıştır. 1997 yılında faaliyete geçen Rekabet Kurumu, 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’u uygulamanın ve bu Kanun’un kendisine verdiği görevleri yerine getirmenin yanı sıra, gerçekleştirmiş olduğu bilimsel etkinlikler ve yayımladığı eserlerle toplumda rekabet kültürünün ve bilincinin yerleşmesini amaçlamaktadır. Nitekim kuruluşundan bugüne kadar geçen on yedi yılda, Kurumumuz, rekabet ihlallerine yönelik soruşturmalar ve birleşme/devralma işlemlerine ilişkin kararlar ile rekabet hukuku ve politikası alanında uygulamayı belirginleştirip içtihat oluşturmuş ve yeni yaklaşım ve değerlendirmeler içine girmiştir. Ayrıca, rekabet savunuculuğu bağlamında hazırlanan görüşler ve sektör incelemeleri, farklı kamu kurumlarının mevzuat hazırlama süreçlerine verilen katkılar, kamu kurumları ve sivil toplum örgütleriyle yürütülen ortak faaliyetler zemininde yürütülen kurumsal etkinlikler, rekabet bilgisi ve kültürünün toplumsal hayatın bir parçası olmasına katkıda bulunmaktadır. Ülkemiz ekonomik hayatında önemi giderek artan rekabet hukuku ve politikasının kamuoyu tarafından doğru bir şekilde anlaşılarak benimsenmesi ve sağlıklı bir şekilde uygulanması açısından Rekabet Terimleri Sözlüğü atılmış önemli bir adımdır. Rekabet Terimleri Sözlüğünün önceki baskılarında Rekabet Kurumu bünyesindeki uzmanlık tezleri, OECD ve Avrupa Birliği Komisyonu sözlükleri ile çeşitli akademik yayınlardan yararlanılmıştır. Gözden geçirilmiş beşinci baskıda, Uluslararası Rekabet Ağı (ICN) metinleri taranmış, kavramların net bir şekilde anlaşılmasını sağlamak amacıyla, bazı açıklamaları geliştirici yönde değişiklikler yapılmış, kaynakça ve içerik mevzuat bağlamında güncellenmiştir. Beşinci baskının esas katkısı, iktisadi bakış açısı çerçevesinde araştırma ve analiz tekniklerinin teorik ve uygulamadaki anlamlarına yer vermek olmuştur. Bu doğrultuda, eklenen terimlerin açıklamaları yapılırken yabancı kaynaklardan yararlanmanın yanı sıra, Rekabet Kurulu’nun son dönemlerde iktisadi analiz tekniklerini kullandığı kararlar da dikkate alınmıştır. Rekabet Terimleri Sözlüğü İçerisinde Arama |