|
Dil Bilgisi Terimleri Sözlükleri
Bilim Terimleri Sözlükleri
Teknik Terimler Sözlükleri
Sanat Terimleri Sözlükleri
Spor Terimleri Sözlükleri
Hukuk Terimleri Sözlükleri
Ekonomi Terimleri Sözlükleri
Eğitim Terimleri Sözlükleri
Çevre Terimleri Sözlükleri
Sağlık Terimleri Sözlükleri
Sosyal Terimler Sözlükleri
Kodlama Sözlükleri
|
Rekabet Terimleri SözlüğüRekabet Terimleri Sözlüğü (En Çok Görüntülenenler)
Dara Kaybı
Üretici Fazlası
Ölçek Ekonomisi
Müşteri
Yayılma (Taşma) Etkisi
Münhasırlık
Geçiş Maliyeti
Münhasır Dağıtım
Münhasır Bayilik
Tek Elden Satın Alma Anlaşması
Tüketici Artığı/Fazlası
Stratejik Davranış
Doğal Tekel
Ciro
Etkinlik
X-Etkinsizliği
Fikri Mülkiyet Hakları
Marjinal Gelir
Lisans Vermek
Talep Esnekliği
Minimum Etkin Ölçek
Stratejik İşbirliği
Araştırma-Geliştirme (Ar-Ge)
İkame Edilebilirlik
Fiilî Kontrol
Aşırı Kapasite
Yıkıcı Fiyatlama
Değişken Maliyet
Tekelci Rekabet
Paralel Ticaret (Paralel İthalat)
Kapsam Ekonomisi
Birleşme/Devralma Kontrolü
Tek Elden Dağıtım Anlaşması
Rekabetçi Fiyat
Tam İşlevsel Ortak Girişim
Etki Teorisi
Homojen (Özdeş) Ürünler
Ölçeğe Göre Sabit Getiriler
Görüş Mektubu
Göz Ardı Edilebilirlik
alıcı
Fiyat/Marj Sıkıştırması
Seçici Dağıtım Sistemleri
Endüstriyel Tasarım
Tekel
Atıl Kapasite
Rant
Takas Komisyonu
Kontrol
Yapı-Davranış-Performans Paradigması
Yeniden Satış Fiyatının Belirlenmesi
İkame Mallar
Pazar Payı
Konsolidasyon
Tahsis Etkinliği
Hasmane Devralma
Batık Maliyet
Statik Oyun
Birleşme ve Devralma
Yığın Ekonomisi
Potansiyel Rakip
denge
İhracat Karteli
Sözlü Savunma
Pazar Gücü
İşletme Hakkı Devri
Rant Kollama
Lerner Endeksi
İki Taraflı Tekel/Oligopol
Centilmenlik Anlaşmaları
SSNIP Testi
Fiyat Katılığı
Altın Hisse
Ürün Pazarı
Fırsat Maliyeti
Zorunlu Unsur Doktrini
Dışsallıklar
Boykot
Pareto Etkinliği
Yoğunlaşma
Taahhüt
Mal
Kâr
ayrıştırma
Refah Etkisi
Zımni Anlaşma
Tam Rekabet
sabotaj
muafiyet
Pasif Satışlar
Hizmet
Kıyaslama
Fiyat Ayrımcılığı
Nihai Kullanıcı
Nicel Seçici Dağıtım Sistemi
Havuç ve Sopa Politikası
acente
Uyumlu Eylem
Per Se (Mutlak, Kesin)
Sapma Oranı
Rekabet Terimleri Sözlüğü HakkındaKaynak: Rekabet Kurumu [http://www.rekabet.gov.tr] Kayıt Sayısı: 468 (5 Sayfa) İlk baskısı Mart 2009’da yayımlanan Rekabet Terimleri Sözlüğünün temel amacı, tarihsel olarak Batı dillerinde geliştirilmiş olan rekabet hukuku terim ve kavramlarının Türkçe karşılıklarının ve açıklamalarının derlenmesi, terminolojinin yeknesaklaştırılması ve geliştirilmesi olmuştur. Bugüne kadar Rekabet Kurumu’nun içinden ve dışından yapılan katkılar sonucunda Rekabet Terimleri Sözlüğünün gözden geçirilmiş iki baskısı daha yayımlanmıştır. 1997 yılında faaliyete geçen Rekabet Kurumu, 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’u uygulamanın ve bu Kanun’un kendisine verdiği görevleri yerine getirmenin yanı sıra, gerçekleştirmiş olduğu bilimsel etkinlikler ve yayımladığı eserlerle toplumda rekabet kültürünün ve bilincinin yerleşmesini amaçlamaktadır. Nitekim kuruluşundan bugüne kadar geçen on yedi yılda, Kurumumuz, rekabet ihlallerine yönelik soruşturmalar ve birleşme/devralma işlemlerine ilişkin kararlar ile rekabet hukuku ve politikası alanında uygulamayı belirginleştirip içtihat oluşturmuş ve yeni yaklaşım ve değerlendirmeler içine girmiştir. Ayrıca, rekabet savunuculuğu bağlamında hazırlanan görüşler ve sektör incelemeleri, farklı kamu kurumlarının mevzuat hazırlama süreçlerine verilen katkılar, kamu kurumları ve sivil toplum örgütleriyle yürütülen ortak faaliyetler zemininde yürütülen kurumsal etkinlikler, rekabet bilgisi ve kültürünün toplumsal hayatın bir parçası olmasına katkıda bulunmaktadır. Ülkemiz ekonomik hayatında önemi giderek artan rekabet hukuku ve politikasının kamuoyu tarafından doğru bir şekilde anlaşılarak benimsenmesi ve sağlıklı bir şekilde uygulanması açısından Rekabet Terimleri Sözlüğü atılmış önemli bir adımdır. Rekabet Terimleri Sözlüğünün önceki baskılarında Rekabet Kurumu bünyesindeki uzmanlık tezleri, OECD ve Avrupa Birliği Komisyonu sözlükleri ile çeşitli akademik yayınlardan yararlanılmıştır. Gözden geçirilmiş beşinci baskıda, Uluslararası Rekabet Ağı (ICN) metinleri taranmış, kavramların net bir şekilde anlaşılmasını sağlamak amacıyla, bazı açıklamaları geliştirici yönde değişiklikler yapılmış, kaynakça ve içerik mevzuat bağlamında güncellenmiştir. Beşinci baskının esas katkısı, iktisadi bakış açısı çerçevesinde araştırma ve analiz tekniklerinin teorik ve uygulamadaki anlamlarına yer vermek olmuştur. Bu doğrultuda, eklenen terimlerin açıklamaları yapılırken yabancı kaynaklardan yararlanmanın yanı sıra, Rekabet Kurulu’nun son dönemlerde iktisadi analiz tekniklerini kullandığı kararlar da dikkate alınmıştır. Rekabet Terimleri Sözlüğü İçerisinde Arama |