Dil Bilgisi Terimleri Sözlükleri
Bilim Terimleri Sözlükleri
Teknik Terimler Sözlükleri
Sanat Terimleri Sözlükleri
Spor Terimleri Sözlükleri
Hukuk Terimleri Sözlükleri
Ekonomi Terimleri Sözlükleri
Eğitim Terimleri Sözlükleri
Çevre Terimleri Sözlükleri
Sağlık Terimleri Sözlükleri
Sosyal Terimler Sözlükleri
Kodlama Sözlükleri
|
Rekabet Terimleri SözlüğüRekabet Terimleri Sözlüğü (En Çok Görüntülenenler)
Dara Kaybı
Üretici Fazlası
Ölçek Ekonomisi
Müşteri
Yayılma (Taşma) Etkisi
Münhasırlık
Geçiş Maliyeti
Münhasır Dağıtım
Tek Elden Satın Alma Anlaşması
Münhasır Bayilik
Tüketici Artığı/Fazlası
Stratejik Davranış
Doğal Tekel
X-Etkinsizliği
Etkinlik
Stratejik İşbirliği
Minimum Etkin Ölçek
Talep Esnekliği
Marjinal Gelir
İkame Edilebilirlik
Araştırma-Geliştirme (Ar-Ge)
Lisans Vermek
Fikri Mülkiyet Hakları
Aşırı Kapasite
Değişken Maliyet
Ciro
Yıkıcı Fiyatlama
Fiilî Kontrol
Tek Elden Dağıtım Anlaşması
Paralel Ticaret (Paralel İthalat)
Birleşme/Devralma Kontrolü
Tekelci Rekabet
Kapsam Ekonomisi
Tam İşlevsel Ortak Girişim
Etki Teorisi
Ölçeğe Göre Sabit Getiriler
Görüş Mektubu
Rekabetçi Fiyat
Homojen (Özdeş) Ürünler
Fiyat/Marj Sıkıştırması
Göz Ardı Edilebilirlik
Seçici Dağıtım Sistemleri
Endüstriyel Tasarım
alıcı
Tekel
Rant
Takas Komisyonu
Yapı-Davranış-Performans Paradigması
Atıl Kapasite
Yeniden Satış Fiyatının Belirlenmesi
Batık Maliyet
Pazar Payı
Kontrol
İkame Mallar
Sözlü Savunma
Tahsis Etkinliği
denge
Potansiyel Rakip
Yığın Ekonomisi
İki Taraflı Tekel/Oligopol
İşletme Hakkı Devri
İhracat Karteli
Centilmenlik Anlaşmaları
Konsolidasyon
Statik Oyun
Zorunlu Unsur Doktrini
Hasmane Devralma
Rant Kollama
Altın Hisse
Fiyat Katılığı
Ürün Pazarı
Lerner Endeksi
Taahhüt
ayrıştırma
sabotaj
Pazar Gücü
Kâr
Fiyat Ayrımcılığı
Birleşme ve Devralma
Yoğunlaşma
Pareto Etkinliği
SSNIP Testi
Tam Rekabet
Dışsallıklar
Refah Etkisi
muafiyet
Fırsat Maliyeti
Per Se (Mutlak, Kesin)
Uyumlu Eylem
Zımni Anlaşma
Pasif Satışlar
Şebeke Dışsallıkları
Nihai Kullanıcı
Konsorsiyum
Kıyaslama
Yenilikçi Pazarlar
Nicel Seçici Dağıtım Sistemi
Kiralama
Duopol
Mal
Rekabet Terimleri Sözlüğü HakkındaKaynak: Rekabet Kurumu [http://www.rekabet.gov.tr] Kayıt Sayısı: 468 (5 Sayfa) İlk baskısı Mart 2009’da yayımlanan Rekabet Terimleri Sözlüğünün temel amacı, tarihsel olarak Batı dillerinde geliştirilmiş olan rekabet hukuku terim ve kavramlarının Türkçe karşılıklarının ve açıklamalarının derlenmesi, terminolojinin yeknesaklaştırılması ve geliştirilmesi olmuştur. Bugüne kadar Rekabet Kurumu’nun içinden ve dışından yapılan katkılar sonucunda Rekabet Terimleri Sözlüğünün gözden geçirilmiş iki baskısı daha yayımlanmıştır. 1997 yılında faaliyete geçen Rekabet Kurumu, 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’u uygulamanın ve bu Kanun’un kendisine verdiği görevleri yerine getirmenin yanı sıra, gerçekleştirmiş olduğu bilimsel etkinlikler ve yayımladığı eserlerle toplumda rekabet kültürünün ve bilincinin yerleşmesini amaçlamaktadır. Nitekim kuruluşundan bugüne kadar geçen on yedi yılda, Kurumumuz, rekabet ihlallerine yönelik soruşturmalar ve birleşme/devralma işlemlerine ilişkin kararlar ile rekabet hukuku ve politikası alanında uygulamayı belirginleştirip içtihat oluşturmuş ve yeni yaklaşım ve değerlendirmeler içine girmiştir. Ayrıca, rekabet savunuculuğu bağlamında hazırlanan görüşler ve sektör incelemeleri, farklı kamu kurumlarının mevzuat hazırlama süreçlerine verilen katkılar, kamu kurumları ve sivil toplum örgütleriyle yürütülen ortak faaliyetler zemininde yürütülen kurumsal etkinlikler, rekabet bilgisi ve kültürünün toplumsal hayatın bir parçası olmasına katkıda bulunmaktadır. Ülkemiz ekonomik hayatında önemi giderek artan rekabet hukuku ve politikasının kamuoyu tarafından doğru bir şekilde anlaşılarak benimsenmesi ve sağlıklı bir şekilde uygulanması açısından Rekabet Terimleri Sözlüğü atılmış önemli bir adımdır. Rekabet Terimleri Sözlüğünün önceki baskılarında Rekabet Kurumu bünyesindeki uzmanlık tezleri, OECD ve Avrupa Birliği Komisyonu sözlükleri ile çeşitli akademik yayınlardan yararlanılmıştır. Gözden geçirilmiş beşinci baskıda, Uluslararası Rekabet Ağı (ICN) metinleri taranmış, kavramların net bir şekilde anlaşılmasını sağlamak amacıyla, bazı açıklamaları geliştirici yönde değişiklikler yapılmış, kaynakça ve içerik mevzuat bağlamında güncellenmiştir. Beşinci baskının esas katkısı, iktisadi bakış açısı çerçevesinde araştırma ve analiz tekniklerinin teorik ve uygulamadaki anlamlarına yer vermek olmuştur. Bu doğrultuda, eklenen terimlerin açıklamaları yapılırken yabancı kaynaklardan yararlanmanın yanı sıra, Rekabet Kurulu’nun son dönemlerde iktisadi analiz tekniklerini kullandığı kararlar da dikkate alınmıştır. Rekabet Terimleri Sözlüğü İçerisinde Arama |