Dil Bilgisi Terimleri Sözlükleri
Bilim Terimleri Sözlükleri
Teknik Terimler Sözlükleri
Sanat Terimleri Sözlükleri
Spor Terimleri Sözlükleri
Hukuk Terimleri Sözlükleri
Ekonomi Terimleri Sözlükleri
Eğitim Terimleri Sözlükleri
Çevre Terimleri Sözlükleri
Sağlık Terimleri Sözlükleri
Sosyal Terimler Sözlükleri
Kodlama Sözlükleri
|
Rekabet Terimleri SözlüğüRekabet Terimleri Sözlüğü (En Çok Görüntülenenler)
Dara Kaybı
Üretici Fazlası
Ölçek Ekonomisi
Yayılma (Taşma) Etkisi
Münhasırlık
Müşteri
Geçiş Maliyeti
Münhasır Dağıtım
Tek Elden Satın Alma Anlaşması
Münhasır Bayilik
Stratejik Davranış
Tüketici Artığı/Fazlası
Doğal Tekel
Stratejik İşbirliği
Minimum Etkin Ölçek
X-Etkinsizliği
İkame Edilebilirlik
Talep Esnekliği
Araştırma-Geliştirme (Ar-Ge)
Lisans Vermek
Yıkıcı Fiyatlama
Etkinlik
Değişken Maliyet
Paralel Ticaret (Paralel İthalat)
Aşırı Kapasite
Tek Elden Dağıtım Anlaşması
Tekelci Rekabet
Marjinal Gelir
Birleşme/Devralma Kontrolü
Kapsam Ekonomisi
Tam İşlevsel Ortak Girişim
Fiilî Kontrol
Ölçeğe Göre Sabit Getiriler
Görüş Mektubu
Seçici Dağıtım Sistemleri
Etki Teorisi
Göz Ardı Edilebilirlik
Fikri Mülkiyet Hakları
Fiyat/Marj Sıkıştırması
Homojen (Özdeş) Ürünler
Ciro
Yeniden Satış Fiyatının Belirlenmesi
Rekabetçi Fiyat
İki Taraflı Tekel/Oligopol
İhracat Karteli
Batık Maliyet
Atıl Kapasite
Yapı-Davranış-Performans Paradigması
İşletme Hakkı Devri
Centilmenlik Anlaşmaları
alıcı
Sözlü Savunma
İkame Mallar
Zorunlu Unsur Doktrini
Tekel
Potansiyel Rakip
Endüstriyel Tasarım
Takas Komisyonu
Fiyat Katılığı
Pazar Gücü
Rant
Lerner Endeksi
Pazar Payı
Fiyat Ayrımcılığı
SSNIP Testi
Rant Kollama
Pareto Etkinliği
Kontrol
Refah Etkisi
Per Se (Mutlak, Kesin)
Zımni Anlaşma
Tahsis Etkinliği
ayrıştırma
Uyumlu Eylem
sabotaj
Konsolidasyon
Fırsat Maliyeti
Yığın Ekonomisi
Nicel Seçici Dağıtım Sistemi
denge
Birleşme ve Devralma
Yenilikçi Pazarlar
Tam Rekabet
Statik Oyun
Nihai Kullanıcı
muafiyet
Yoğunlaşma
Şebeke Dışsallıkları
Dışsallıklar
Stratejik Karar
Başlangıç Maliyetleri
Zorunlu Lisans
İşlevsel İndirimler
Altın Hisse
Herfindahl Hirschman Endeksi (HHI)
Ürün Pazarı
Taahhüt
Konsorsiyum
Sapma Oranı
Duopol
Rekabet Terimleri Sözlüğü HakkındaKaynak: Rekabet Kurumu [http://www.rekabet.gov.tr] Kayıt Sayısı: 468 (5 Sayfa) İlk baskısı Mart 2009’da yayımlanan Rekabet Terimleri Sözlüğünün temel amacı, tarihsel olarak Batı dillerinde geliştirilmiş olan rekabet hukuku terim ve kavramlarının Türkçe karşılıklarının ve açıklamalarının derlenmesi, terminolojinin yeknesaklaştırılması ve geliştirilmesi olmuştur. Bugüne kadar Rekabet Kurumu’nun içinden ve dışından yapılan katkılar sonucunda Rekabet Terimleri Sözlüğünün gözden geçirilmiş iki baskısı daha yayımlanmıştır. 1997 yılında faaliyete geçen Rekabet Kurumu, 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’u uygulamanın ve bu Kanun’un kendisine verdiği görevleri yerine getirmenin yanı sıra, gerçekleştirmiş olduğu bilimsel etkinlikler ve yayımladığı eserlerle toplumda rekabet kültürünün ve bilincinin yerleşmesini amaçlamaktadır. Nitekim kuruluşundan bugüne kadar geçen on yedi yılda, Kurumumuz, rekabet ihlallerine yönelik soruşturmalar ve birleşme/devralma işlemlerine ilişkin kararlar ile rekabet hukuku ve politikası alanında uygulamayı belirginleştirip içtihat oluşturmuş ve yeni yaklaşım ve değerlendirmeler içine girmiştir. Ayrıca, rekabet savunuculuğu bağlamında hazırlanan görüşler ve sektör incelemeleri, farklı kamu kurumlarının mevzuat hazırlama süreçlerine verilen katkılar, kamu kurumları ve sivil toplum örgütleriyle yürütülen ortak faaliyetler zemininde yürütülen kurumsal etkinlikler, rekabet bilgisi ve kültürünün toplumsal hayatın bir parçası olmasına katkıda bulunmaktadır. Ülkemiz ekonomik hayatında önemi giderek artan rekabet hukuku ve politikasının kamuoyu tarafından doğru bir şekilde anlaşılarak benimsenmesi ve sağlıklı bir şekilde uygulanması açısından Rekabet Terimleri Sözlüğü atılmış önemli bir adımdır. Rekabet Terimleri Sözlüğünün önceki baskılarında Rekabet Kurumu bünyesindeki uzmanlık tezleri, OECD ve Avrupa Birliği Komisyonu sözlükleri ile çeşitli akademik yayınlardan yararlanılmıştır. Gözden geçirilmiş beşinci baskıda, Uluslararası Rekabet Ağı (ICN) metinleri taranmış, kavramların net bir şekilde anlaşılmasını sağlamak amacıyla, bazı açıklamaları geliştirici yönde değişiklikler yapılmış, kaynakça ve içerik mevzuat bağlamında güncellenmiştir. Beşinci baskının esas katkısı, iktisadi bakış açısı çerçevesinde araştırma ve analiz tekniklerinin teorik ve uygulamadaki anlamlarına yer vermek olmuştur. Bu doğrultuda, eklenen terimlerin açıklamaları yapılırken yabancı kaynaklardan yararlanmanın yanı sıra, Rekabet Kurulu’nun son dönemlerde iktisadi analiz tekniklerini kullandığı kararlar da dikkate alınmıştır. Rekabet Terimleri Sözlüğü İçerisinde Arama |