Dil Bilgisi Terimleri Sözlükleri
Bilim Terimleri Sözlükleri
Teknik Terimler Sözlükleri
Sanat Terimleri Sözlükleri
Spor Terimleri Sözlükleri
Hukuk Terimleri Sözlükleri
Ekonomi Terimleri Sözlükleri
Eğitim Terimleri Sözlükleri
Çevre Terimleri Sözlükleri
Sağlık Terimleri Sözlükleri
Sosyal Terimler Sözlükleri
Kodlama Sözlükleri
|
Rekabet Terimleri SözlüğüRekabet Terimleri Sözlüğü (En Çok Görüntülenenler)
Dara Kaybı
Üretici Fazlası
Ölçek Ekonomisi
Müşteri
Yayılma (Taşma) Etkisi
Münhasırlık
Geçiş Maliyeti
Münhasır Dağıtım
Tek Elden Satın Alma Anlaşması
Münhasır Bayilik
Tüketici Artığı/Fazlası
Stratejik Davranış
Doğal Tekel
X-Etkinsizliği
Etkinlik
Fikri Mülkiyet Hakları
Stratejik İşbirliği
Minimum Etkin Ölçek
Ciro
Talep Esnekliği
Marjinal Gelir
İkame Edilebilirlik
Lisans Vermek
Araştırma-Geliştirme (Ar-Ge)
Aşırı Kapasite
Değişken Maliyet
Fiilî Kontrol
Yıkıcı Fiyatlama
Tekelci Rekabet
Paralel Ticaret (Paralel İthalat)
Birleşme/Devralma Kontrolü
Tek Elden Dağıtım Anlaşması
Kapsam Ekonomisi
Etki Teorisi
Tam İşlevsel Ortak Girişim
Rekabetçi Fiyat
Ölçeğe Göre Sabit Getiriler
Görüş Mektubu
Göz Ardı Edilebilirlik
Fiyat/Marj Sıkıştırması
Homojen (Özdeş) Ürünler
Endüstriyel Tasarım
alıcı
Seçici Dağıtım Sistemleri
Tekel
Rant
Kontrol
Yapı-Davranış-Performans Paradigması
Takas Komisyonu
Yeniden Satış Fiyatının Belirlenmesi
Atıl Kapasite
Batık Maliyet
Pazar Payı
İkame Mallar
Tahsis Etkinliği
Hasmane Devralma
Sözlü Savunma
İhracat Karteli
Centilmenlik Anlaşmaları
Yığın Ekonomisi
denge
Konsolidasyon
Lerner Endeksi
Statik Oyun
Potansiyel Rakip
İki Taraflı Tekel/Oligopol
Birleşme ve Devralma
İşletme Hakkı Devri
Fiyat Katılığı
Zorunlu Unsur Doktrini
Rant Kollama
Ürün Pazarı
Taahhüt
Altın Hisse
Pazar Gücü
Kâr
ayrıştırma
Yoğunlaşma
sabotaj
Pareto Etkinliği
Fiyat Ayrımcılığı
SSNIP Testi
Fırsat Maliyeti
Dışsallıklar
muafiyet
Tam Rekabet
Per Se (Mutlak, Kesin)
Refah Etkisi
Pasif Satışlar
Uyumlu Eylem
Kıyaslama
Mal
Zımni Anlaşma
Kiralama
Şebeke Dışsallıkları
Konsorsiyum
Hizmet
acente
Nicel Seçici Dağıtım Sistemi
Boykot
Rekabet Terimleri Sözlüğü HakkındaKaynak: Rekabet Kurumu [http://www.rekabet.gov.tr] Kayıt Sayısı: 468 (5 Sayfa) İlk baskısı Mart 2009’da yayımlanan Rekabet Terimleri Sözlüğünün temel amacı, tarihsel olarak Batı dillerinde geliştirilmiş olan rekabet hukuku terim ve kavramlarının Türkçe karşılıklarının ve açıklamalarının derlenmesi, terminolojinin yeknesaklaştırılması ve geliştirilmesi olmuştur. Bugüne kadar Rekabet Kurumu’nun içinden ve dışından yapılan katkılar sonucunda Rekabet Terimleri Sözlüğünün gözden geçirilmiş iki baskısı daha yayımlanmıştır. 1997 yılında faaliyete geçen Rekabet Kurumu, 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’u uygulamanın ve bu Kanun’un kendisine verdiği görevleri yerine getirmenin yanı sıra, gerçekleştirmiş olduğu bilimsel etkinlikler ve yayımladığı eserlerle toplumda rekabet kültürünün ve bilincinin yerleşmesini amaçlamaktadır. Nitekim kuruluşundan bugüne kadar geçen on yedi yılda, Kurumumuz, rekabet ihlallerine yönelik soruşturmalar ve birleşme/devralma işlemlerine ilişkin kararlar ile rekabet hukuku ve politikası alanında uygulamayı belirginleştirip içtihat oluşturmuş ve yeni yaklaşım ve değerlendirmeler içine girmiştir. Ayrıca, rekabet savunuculuğu bağlamında hazırlanan görüşler ve sektör incelemeleri, farklı kamu kurumlarının mevzuat hazırlama süreçlerine verilen katkılar, kamu kurumları ve sivil toplum örgütleriyle yürütülen ortak faaliyetler zemininde yürütülen kurumsal etkinlikler, rekabet bilgisi ve kültürünün toplumsal hayatın bir parçası olmasına katkıda bulunmaktadır. Ülkemiz ekonomik hayatında önemi giderek artan rekabet hukuku ve politikasının kamuoyu tarafından doğru bir şekilde anlaşılarak benimsenmesi ve sağlıklı bir şekilde uygulanması açısından Rekabet Terimleri Sözlüğü atılmış önemli bir adımdır. Rekabet Terimleri Sözlüğünün önceki baskılarında Rekabet Kurumu bünyesindeki uzmanlık tezleri, OECD ve Avrupa Birliği Komisyonu sözlükleri ile çeşitli akademik yayınlardan yararlanılmıştır. Gözden geçirilmiş beşinci baskıda, Uluslararası Rekabet Ağı (ICN) metinleri taranmış, kavramların net bir şekilde anlaşılmasını sağlamak amacıyla, bazı açıklamaları geliştirici yönde değişiklikler yapılmış, kaynakça ve içerik mevzuat bağlamında güncellenmiştir. Beşinci baskının esas katkısı, iktisadi bakış açısı çerçevesinde araştırma ve analiz tekniklerinin teorik ve uygulamadaki anlamlarına yer vermek olmuştur. Bu doğrultuda, eklenen terimlerin açıklamaları yapılırken yabancı kaynaklardan yararlanmanın yanı sıra, Rekabet Kurulu’nun son dönemlerde iktisadi analiz tekniklerini kullandığı kararlar da dikkate alınmıştır. Rekabet Terimleri Sözlüğü İçerisinde Arama |